نیوز سیتی!
16 شهریور 1402 - 22:46

معرفی ۳۰ نفر به دادگاه به دلیل مخدوش کردن پلاک خودرو

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به برخورد جدی پلیس با پلاک مخدوش وسایل نقلیه از اعمال قانون ۸۴۸ دستگاه خودرو در این رابطه خبر داد و گفت: دستکاری ارقام و یا مخدوش کردن پلاک خودروها جرم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ جاور صفاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخورد جدی پلیس با پلاک مخدوش وسایل نقلیه اظهار کرد: دستکاری ارقام و یا مخدوش کردن پلاک خودروها جرم محسوب می‌شود و در قوانین کشور عمل مجرمانه و مستوجب مجازات است. 

وی با بیان اینکه پلاک وسیله نقلیه، معرف هویت و شناسنامه سوابق آن است، افزود: برخی از متخلفان و مجرمان به منظور انجام اقدامات خلافکارانه و فرار از اعمال مقررات اقدام به برداشتن، جعل و یا پوشاندن پلاک می‌کنند. 

به گفته رئیس پلیس راه استان گیلان، افرادی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو می‌کنند علاوه بر اینکه وسیله نقلیه آن‌ها توقیف می‌شود باید بدهی‌های جرایم راهنمایی و رانندگی هر ۲ پلاک را پرداخت و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شوند. 

صفاری از اجرای طرح برخورد با پلاک مخدوش وسایل نقلیه در معابر برون شهری گیلان به مدت ۳ روز خبر داد و بیان کرد: در این راستا ۸۴۸ دستگاه خودرو اعمال قانون و ۳۰ نفر نیز به مرجع قضائی معرفی شدند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1489363

مهمترین اخبار ایران و جهان: