نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 17:29

گرفتاری نظامیان اوکراین در تله‌های ویرانگر روس‌ها

مقامات ارشد ارتش اوکراین تاکتیک‌های پیشنهادی غرب را عامل گرفتاری نظامیان این کشور در مقابله با ارتش منظم روسیه می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه آمریکایی به اشاره به گرفتار شدن ارتش اوکراین در تله‌های ارتش روسیه نوشت که اینک مقامات ارشد ارتش اوکراین تاکتیک‌های پیشنهادی غرب را عامل این مشکل می‌دانند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز یکشنبه گزارش کرد در حالی که نیروهای اوکراینی از تاکتیک‌های یگان‌های کوچک برای تصرف چندین روستا در امتداد خط مقدم «زاپوروژیه» استفاده کرده ‌اند، نیروهای روس در پاسخ به آن تله‌های ویرانگری ایجاد کرده‌اند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، اوکراین در ۲ ماه اول ضد حمله خود متحمل خسارات هولناکی شده و بیش از ۴۳۰۰۰ نظامی را در ازای چند کیلومتر مربع زمین در خط مقدم قربانی کرد. اینک اوکراین  تاکتیک‌های غربی را مقصر می‌داند که باعث شد کاروان‌های زرهی بزرگ این کشو بدون پشتیبانی هوایی از میان میادین مین عبور کنند. این عدم موفقیت باعث اختلاف نظر در ارتش اوکراین شد و برخی  طرفدار استفاده ازیگان‌های توپخانه از راه دور شدند.

 بر اساس این گزارش، پیچیدگی میادین مین روسیه نظامیان اوکراینی را مجبور کرده تصمیم دشواری اتخاذ کنند و تانک‌های ساخت غرب خود را رها کرده و پیاده پیشروی کنند.

 

استقرار گسترده مین های زمینی توسط نیروهای روس در نبرد با اوکراین  به طور قابل توجهی بر جنگ تاثیر گذاشته و باعث شده نظامیان اوکراینی راهبرد‌ها و تاکتیک‌های خود را برای عبور از این تهدید مرگبار تغییر دهند.

 در خط مقدم تراکم میادین مین خیره کننده است، به ویژه در برخی مناطق گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه تا پنج مین در هر متر مربع قرار داده است. مقامات اوکراینی این میدان‌های مین را «دیوانه کننده» توصیف کرده‌اند و چالش بی سابقه‌ای برای نیروهای آن‌ها ایجاد کرده است.

یکی از جنبه‌های نگران کننده این میادین مین، ساختار چند لایه‌ای است که توسط نیروهای روس اجرا شده است. این تاکتیک شامل قرار دادن چندین مین بر روی یکدیگرو ایجاد مانع بزرگ است که نه تنها تلاش‌های مین‌زدایی را مختل می‌کند، بلکه تهدیدی مستقیم برای تجهیزات مین‌زدایی محسوب می‌شود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483563

مهمترین اخبار ایران و جهان: