نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 15:25

رشد ۴۱ درصدی اعزام زائرین اربعین حسینی با اتوبوس از خراسان رضوی

مشهد ـ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۲۳۸ دستگاه ناوگان اتوبوسی به مرزهای مهران خسروی شلمچه و چذابه اعزام شدند که رشد ۴۱ درصدی از مبدا مشهد را نشان میدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر شهامت اظهار کرد: تا تاریخ دهم شهریور ماه جاری برابر با پانزدهم ماه صفر، ۱۲۳۸ دستگاه ناوگان اتوبوسی از خراسان رضوی به مرزهای مهران خسروی شلمچه و چذابه اعزام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۱ درصدی از مبدا مشهد مقدس و ۲۵ درصدی از استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: تاکنون ۴۲۵۸۳ نفر زائر اربعین حسینی به مقصد مرزهای غربی کشور با ناوگان اتوبوس اعزام شدند که ۲۰ درصد این زائران به مرزهای شلمچه و چذابه عمدتاً اتباع کشور افغانستان و پاکستان بوده‌اند.

وی بیان کرد: روند بازگشت زائرین عزیز از پایانه مرزی شهید سپهبد سلیمانی مهران آغاز شده و ۱۲ نفر نیروی ناظر و ۷۰ نفر راننده پایه یک راهداری در پایانه برکت استان ایلام جهت تسهیل و کمک به بازگشت زائرین عزیز مستقر شده اند.

شهامت تسریع در روند اعزام زائرین عزیز افغانستانی طی روزهای آتی و اعزام ناوگان حتی به صورت خالی جهت برگشت را مهمترین اولویت جهت تسهیل بازگشت زائرین عزیز ذکر کرد و از همکاری بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس و یکهزار و دویست راننده ناوگان عمومی و شرکتهای مسافربری در طرح اربعین حسینی سال جاری تقدیر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بر سرویس دهی همزمان به بیش از ۵۷۰ هزار سفر درون و برون استانی طی بازه زمانی بین ۲۷ مرداد ماه تا ۱۰ شهریور جاری اشاره کرد و گفت: علیرغم کمبود و محدودیت ناوگان مسافری استان انجام گرفته و تأخیر و کمبود مقطعی در برخی خطوط با همکاری مالکین و رانندگان رفع شده و علیرغم افزایش قابل توجه اعزام‌ها، ازدحام قابل توجه در پایانه‌های مسافربری طی این مدت نداشته ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481463

مهمترین اخبار ایران و جهان: