نیوز سیتی!
07 مهر 1402 - 14:08

حل مشکل حاشیه نشینی شهر برازجان نیازمند تدابیر ضرب الاجلی است

امام جمعه دشتستان گفت: حل مشکلات حاشیه نشینی برازجان نیازمند اتخاذ تدابیر ضرب الاجلی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت : حاشیه نشینی تصویری واقعی از یک معضل فرهنگی اجتماعی است. شهرستان دشتستان به دلایل مختلفی از جمله جاذبه‌های کارگری و کشاورزی به یک شهر مهاجرپذیر تبدیل شده است که حجم قابل توجهی از سکونت های این شهر به حاشیه نشینی مبدل شده است، لذا از جمله مسائل و معضلات جدی شهر برازجان مساله تصرف و تغییر کاربری زمین های کشاورزی و حاشیه نشینی است.

امام جمعه دشتستان افزود : اگر جلو این مسائل گرفته نشود در آینده به یک معضل جدی و بحرانی منجر خواهد شد، باید برای حل این مسائل و جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی با اولویت در دستور کار مدیران شهر باشد.

مصلح ابراز داشت : حل مشکلات سکونت گاه‌های اطراف شهر نیازمند اتخاذ تدابیر ضرب العجلی است و بی تکلیفی و رهاشدن آنها زیبنده شهر و مردم انقلابی ما نیست، اکنون بیش از 20 سال است که این معضلات همچنان بر زمین مانده و ادامه دارد.

امام جمعه دستستان اظهار داشت : نظام خدمات ارزشمندی به همه مردم به ویژه افراد مستضعف ارائه کرده اما بروز چنین مشکلاتی بعضاً خدمات خوب نظام را مخدوش می‌کند.

مصلح افزود : وضع موجود نشان می دهد همچنان بخش زیادی از محله های حاشیه شهر برازجان  همانند پردیس، والفجر، امیرآباد و آبرسانی از حداقل خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و امنیتی محرومند.

امام جمعه دشتستان تصریح کرد : اگر مسؤولین شهرستان به موقع به وظایف خود عمل می کردند امروز شاهد این همه مشکلات حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیررسمی نبودیم انتظار می رود مدیران مسؤولانه عمل کرده و در توزیع عادلانه خدمات تدبیر کنند.

امام جمعه دشتستان اظهار داشت : به حول و قوه الهی و با تلاش متخصصان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، در هفته دفاع مقدس ماهواره تصویربرداری نور 3 با ماهواره ‌بر ایرانی قاصد با موفقیت در مدار 450 کیلومتری زمین قرار گرفت، این موفقیت را به رهبر حکیم و فرزانه ، همه مردم عزیز، تلاشگران صنعت فضایی کشور و متخصصین فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  تبریک می‌گویم.

امام جمعه دشتستان افزود : این موفقیت تجلی خودباوری و توانمندی فرزندان این ملت و شکست پروژه تحریم دشمن است، ان ‌شا‌ءالله امسال سال پرباری برای صنعت فضایی کشور خواهد بود.

امام جمعه دشتستان اظهار داشت : هفتم مهرماه به نام روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است. در واقع این روز بهانه ای است تا به گرامیداشت انسان هایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می گذرند و تقدیر و تشکر کنیم از همان کسانی که وقتی دشمن به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند و در پی حمله مجدد هواپیماهای دشمن در پالایشگاهی که مورد اصابت قرار می گیرد به شهادت می رسند.

وی افزود : تکریم سالمندان و احترام ویژه آنان از آموزه‌های روشن فرهنگ اسلامی است . و در آیه ۲۳ سوره اسرا آمده است: «به پدر و مادر نیکی کنید. هرگاه یکی از آن دو، یا هر دو آنها نزد تو به سن پیری رسند، کمترین اهانتی به آنها روا مدار و بر آنها فریاد مزن و گفتار لطیف و سنجیده و بزرگوارانه به آنها بگو.» و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نیز فرمود: «احترام به پیران امّت من، گرامی داشت من است.» 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519363

مهمترین اخبار ایران و جهان: