نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 10:16

فعال دانشجویی: خدمات دولت در اربعین امسال مثال‌زدنی و قابل تقدیر است

مسئول بسیج دانشگاه علوم قرآنی گفت: افزایش ظرفیت پایانه های مرزی، کاهش زمان ایستایی در مرزها، کاهش هزینه رومینگ، بهسازی مسیرهای مواصلاتی پایانه های مرزی و تقویت زیر ساخت استان های مرزی از جمله خدمات قابل تقدیر دولت در اربعین بود.

مجتبی فیضی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به خدمت رسانی موثر دولت در اربعین امسال، گفت: خدمات دولت در اربعین امسال مثال زدنی و قابل تقدیر است، الحمدلله در حوزه مجوز خروج از کشور دوستان می گفتند کاری که سال گذشته ۳ تا ۴ روز زمان برد، امسال در عرض تنها چند ساعت انجام شد و پیامک آن آمد که باعث تعجب ما شد.

وی افزود: اقدام جالب و جهادی دیگر حضور مسئولین گذرنامه در برخی هیئات مطرح جهت پیگیری تمدید گذرنامه افراد بود که در نوع خود قابل تقدیر است و جلوه ای از تحقق دولت مردمی را نشان داد. ایده حمل و نقل با قطار برای این سفر زیارتی هم طرح جالبی بود.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: افزایش ظرفیت پایانه های مرز، کاهش زمان ایستایی در مرزها، هماهنگی با طرف عراقی در تسریع خروج زائرین از مرز، کاهش هزینه رومینگ، بهسازی مسیرهای مواصلاتی پایانه های مرزی و تقویت زیر ساخت های استان های مرزی به برکت اربعین حسینی مثل آسفالت بالای ۱۰۰ کیلومتر جاده دوبانده در کرمانشاه، ارتقای ایمنی و رفع ۲۲ نقطه حادثه خیز در مسیر اهواز_چذابه از جمله خدمات موثر دولت یود.

وی با اشاره به دیگر خدمات دولت در اربعین امسال، تاکید کرد:  خدمات اتوبوس های ایرانی در عراق پای کار آمدن تاکسی های اینترنتی، ۲۴ ساعته شدن فعالیت پایانه ها، حذف صف ارز اربعین، افزایش سه برابری ظرفیت پارکینگ ها نسبت به پارسال، افزایش خدمات موکب ها در مرزها، پای کار آمدن شرکت های دانش بنیان، حذف دلار در راستای تحقق فرمان رهبری مبنی بر شکستن آقایی دلار با تامین ارز اربعین به صورت دینار از خدمات دیگر دولت بود که انصافاقدامات شایسته تقدیری برای تسهیل امر زیارت داشت.

فیضی عنوان کرد: هر چند در حوزه هایی نظیر مدیریت هزینه بلیت اتوبوس ها در روزهای نخست و... انتقاداتی هست که باید برای سال های آتی برطرف شود. ضمن اینکه به نقش خادمین حوزه بهداشت و درمان هم باید اشاره کرد. استقرار ۳۷۰ آمبولانس، ۳ فروند هواپیما و ۹ بالگرد، برپایی ۱۰ بیمارستان صحرایی مجهز با کمک ارتش، سپاه و فراجا، مراقبت های بهداشتی اتباع و تزریق ۸۰ هزار دوز واکسن، انجام ۳۳۳ مورد عمل جراحی در اربعین امسال از اقدامات مورد توجه است.

این فعال دانشجویی در پایان تاکید کرد: استمرار فعالین مواکب مرزی بعد اربعین نیز از اقدامات موثر امسال بود، مثلا امسال در مرزهای شلمچه و جذابه با خونگرمی مردم خوزستان این نهضت تا پایان صفر ادامه دارد، در این جنس برنامه ها بسیاری نیز فعالیت های گمنامی دارند که جایی بدان پرداخته نمی شود ولی کار مخلصانه آن ها برکت آفرین است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1492563

مهمترین اخبار ایران و جهان: