نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 15:45

رفع تصرف ۳۸۱ هکتار اراضی ملی استان هرمزگان

بندرعباس - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان ضمن تشریح عملکرد مرداد ماه ۱۴۰۲ این یگان، از رفع تصرف ۳۸۱ هکتار اراضی ملی استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رحیم اسفندیاری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد مرداد ماه یگان حفاظت پرداخت و گفت: با تلاش و همت عوامل یگان حفاظت درمرداد ماه سال¬جاری، بیش از ۳۸۱ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی بازپس گیری شده بالغ بر ۸۱.۱۸۳ میلیارد ریال عنوان شده است گفت این مبلغ مربوط به ۳۳ فقره رفع تصرف است.

همچنین خاطر نشان کرد: ۲۳ فقره از اراضی رفع تصرف شده در مرداد ماه مربوط به اجرای احکام قضایی به ارزش ریالی ۶۲ میلیون ریال بوده که خلع ید و قلع و قمع انجام پذیرفته است.

اسفندیاری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از کشف ۲/ دو محموله به میزان ۳.۵۲ مترمکعب چوب قاچاق در اراضی ملی این استان خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی از کشف و انهدام۳ فقره کوره زغال به تعداد ۵ باب خبرداد.

وی افزود: در مرداد ماه، ۴۰۲ اکیپ گشت خودرویی و ۱۱۰ اکیپ گشت موتوری این یگان حفاظت در عرصه های طبیعی استان به حراست و صیانت اراضی و منابع ملی پرداختند.

اسفندیاری افزود: این یگان در مرداد ماه سال¬جاری تعداد ۴۱ گزارش از سامانه ۱۵۰۴ در سطح استان دریافت نموده است، که مامورین یگان حفاظت این فرماندهی در سطح استان به این گزارشات در اسرع وقت رسیدگی نموده اند.

اسفندیاری خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت یگان حفاظت این اداره کل قرار دارد که از جمله این اقدامات نصب تابلو وعلائم هشداردهنده و گشت زنی در اراضی ملی بصورت مستمر بوده است تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473419

مهمترین اخبار ایران و جهان: