نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 09:08

کتابخانه عمومی شهید رجایی عجب شیر بازگشایی شد

تبریز- همزمان با هفته دولت، کتابخانه عمومی شهید رجایی عجب شیر بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه همزمان با هفته دولت، کتابخانه عمومی شهید رجایی عجب شیر با حضور جعفر قادری فرماندار شهرستان عجب شیر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین شهرستانی و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی بعد از بازسازی کلی بازگشایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در این مراسم با تاکید بر اینکه کتابخانه های عمومی پایگاه‌های اجتماعی برای حضور آحاد مردم است گفت: برای گسترش و تعریف خدمات جدید، جذب مخاطبان جدید و به ویژه حفظ مخاطبان موجود فضای فیزیکی کتابخانه ها باید مناسب سازی و زیباسازی شوند.

بابایی با بیان اینکه در طول سال جاری ۱۳ پروژه احداث، بهسازی و بازطراحی کتابخانه های عمومی در آذربایجان شرقی تعریف شده است افزود: در دولت سیزدهم فرهنگ به ویژه توسعه کتابخانه های عمومی مورد توجه است و در همین راستا با رایزنی‌های صورت گرفته بودجه تملک و دارایی‌های هزینه‌ای اداره کل کتابخانه های عمومی افزایش خوبی پیدا کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی اظهار داشت: کتابخانه شهید رجایی عجب شیر که تاکنون مورد بهسازی قرار نگرفته بود با هزینه کرد ۲۰ میلیارد ریال مورد بازسازی کلی قرار گرفته است بخش کودک و نوجوان، سالن مطالعه خانم‌ها و آقایان، بخش نشریات، بخش مرجع و کمک درسی از جمله بخش‌هایی هستند که مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته اند.

فرماندار عجب شیر با تقدیر از اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی برای بهسازی کتابخانه عمومی شهید رجایی گفت: در این کتابخانه با قدمت بیش از ۵۵ سال، نیاز به تعمیر، بهسازی و توسعه ملموس بود.

جعفر قادری با تاکید براینکه مردم عجب شیر مردم فرهنگ دوست و اهل علم هستند ابراز امیدواری کرد: با ایجاد کتابخانه مرکزی بتوان خدمات جدید را برای استفاده مخاطبان کتابخانه های عمومی تعریف کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474419

مهمترین اخبار ایران و جهان: