نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 21:31

منطقه در برابر ۲ گزینه قرار دارد

معاون دبیر کل حزب الله لبنان امروز یکشنبه به گزینه هایی که پیش روی منطقه قرار دارد، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان امروز یکشنبه گفت: منطقه در برابر دو گزینه آزادسازی یا تسلیم در برابر دشمن اسرائیلی قرار دارد.

وی در جریان مراسم کرانه سپر قدس در جنوب بیروت افزود: ریشه همه مشکلات و بحران ها و فتنه ها در منطقه غده سرطانی اسرائیل است که همه مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی که ما از رنج می بریم به آن برمی گردد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: موضوع فراتر از آزادسازی زمین است بلکه موضوع به آزادسازی زمین، انسان و کرامت مربوط می شود. برخی می گویند که فلسطین چه دخلی به ما دارد! اگر اسرائیل فقط فلسطین را می خواهد چرا بخشی از اردن، مصر، سوریه و لبنان را اشغال کرده است و به دنبال تهدید منطقه است؟

وی گفت: یا آزادسازی یا تسلیم. سازش را آزمودند، اسلو و مادرید را آزمودند، خلاصه بگوییم چیزی به نام حل و فصل و سازش وجود ندارد، سازش مساوی تسلیم شدن است، اسلو تسلیم شدن است و تقسیم فلسطین تسلیم شدن است.

نعیم قاسم افزود: ملت فلسطین ثابت کرد که به دنبال حقش است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بر حمایت حزب الله از ملت فلسطین تاکید کرد و در ادامه به معادله ارتش، ملت و مقاومت در لبنان اشاره کرد که دستاوردهای زیادی را در سال ۲۰۰۰، ۲۰۰۶ در برابر رژیم صهیونیستی و سال ۲۰۱۶ در برابر تکفیریها به وجود آورده است.

درباره اوضاع داخلی لبنان هم گفت: ما با دو ائتلاف روبرو هستیم ائتلاف آمریکایی که به دنبال ایجاد نابسامانی در کشور است و هر آنچه آمریکا انجام می دهد به زیان لبنان است و ائتلاف دوم فساد و مفسدان است.

وی در پایان درباره پرونده انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان هم گفت: کشور به آری نیاز دارد و به نه نیازی ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154063

مهمترین اخبار ایران و جهان: