نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 09:39

بهبود بارش‌های بهاری اصفهان از دهه دوم اردیبهشت

اصفهان- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش‌های بهاری اصفهان از دهه دوم اردیبهشت ماه نسبت به فروردین بهبود خواهد یافت.

نوید حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اردیبهشت ماه پیش رو بهبود بارش‌ها را در اصفهان انتظار داریم، اظهار کرد: باید توجه داشت که اردیبهشت ماه بارشی این خطه نیست اما بر اساس تحلیل الگوهای هواشناسی پیش‌بینی می‌شود ماه پیش رو نسبت به اردیبهشت معمول و فروردین ماهی که گذشت، بهبود بارش‌ها در استان بویژه مناطق جنوب و غرب اصفهان شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس شرایط بارشی اردیبهشت ماه در غرب و جنوب استان اصفهان در حد نرمال خواهد بود اما مناطق شرق و شمال استان کماکان بارش‌های کمتر از حد نرمال (کمتر از معمول) دریافت خواهند کرد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بهبود بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان و سرچشمه‌های آبی زاینده رود از دهه دوم و دهه سوم اردیبهشت ماه پیش‌بینی می‌شود.

میانگین بارش‌های استان اصفهان به ۱۹۴ میلیمتر رسید

حاجی بابایی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۱) تا ۳۰ فروردین ماه امسال به ۱۹۴ میلیمتر رسیده است، افزود: بارش‌های استان امسال تاکنون نسبت به میانگین دوره بلندمدت ۱۰ درصد و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: بارش‌هایی که امسال رخ داد سبب شد که خشکسالی هواشناسی و تنش شدید آبی برطرف شود و از شدت آن کاست اما متأسفانه استان اصفهان کماکان درگیر خشکسالی هیدرولوژی و بلند مدت است.

۹۰ درصد مساحت استان اصفهان درگیر خشکسالی هیدرولوژی

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: همچنان حدود ۹۰ درصد از مساحت استان اصفهان درگیر خشکسالی هیدرولوژی است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه بارش‌های سال زراعی امسال تاکنون در مناطق جنوب و مرکز اصفهان افزایش داشته است، گفت: افزایش بارندگی‌های امسال در مناطق غرب استان قابل توجه نیست و در حد نرمال این مناطق بوده و نیمه شرق و شمال اصفهان میانگین بارش‌ها کمتر از نرمال است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158819

مهمترین اخبار ایران و جهان: