نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 14:34

حرکت ملت‌های اسلامی در روز قدس معاملات جامعه را به هم ریخته است

شهرکرد_امام جمعه شهرکرد گفت: حرکت ملت‌های اسلامی در روز قدس معاملات جامعه را به هم ریخته است و به وضوح می‌بینیم که استکبار جهانی روبه نابودی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: در جامعه خدا محور باید خدا پرستی رواج داشته باشد نه بت پرستی و هرچیزی که رابطه انسان را با خدا تحت تأثیر قرار دهد در زمره بت‌ها قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کفر زدایی، طاغوت زایی، استکبار زدایی و … باید با کمک مردم و مسئولان نظام از جامعه دور شود، مردم به خوبی درک کرده‌اند که نقش آنها چقدر اساسی است.

نکونام خاطر نشان کرد: چهل و چهار سال است که مردم حضور پر شور خود را نشان داده‌اند و امروز نیز حضور آنها همچنان مثل قبل پر شور است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه بیان داشت: اگر قرار است یک جامعه ایمانی شکل گیرد باید دارای اقتصاد شفاف و پیشرفته باشد، اقتصادی مفید و رهگشا که در زندگی مردم تحول ایجاد کند و این وظیفه همه مسئولان، تولید کنندگان و … است.

نکونام ادامه داد: جامعه توحیدی نباید تنها بر اقتصاد تمرکز کند، توسعه اقتصادی خوب است اما همه چیز نیست، زیر بنا یک جامعه سلامت روانی آن، دین، ارزش‌های دینی و.. است.

نکونام با اذعان بر اینکه به وضوح می‌بینیم که استکبار جهانی روبه نابودی است، حرکت ملت‌های اسلامی در روز قدس معاملات جامعه را بهم ریخته است خاطر نشان کرد: دوران جهان تک قطبی و تک قدرتی گذشته است، قدرت در جهان در حال تقسیم شدن است و ایران جایگاه خود را در این میان پیدا کرده است.

وی اذعان داشت: مشکلاتی از جمله گرانی‌ها، سنگ اندازی های دشمن و … که این روزها تأمل کرده‌ایم در حال به ثمر نشستن است و آثار آن را در عرصه جهانی خواهیم دید.

نکونام با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی بیان داشت: ارتش ایران از ارتش‌های جهان متفاوت است، ارزش گرا، و علاوه بر دفاع از مرزها از ارزشهای دینی و اخلاقی نیز حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود به فرصت باقی مانده از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: از فرصت باقی مانده از ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببریم، محافل قرآنی و هیئت‌های خانگی را تقویت کنید.

نکونام به موضوع مساجد نیز اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم مساجد غریب بمانند، باید با حضور مردم عمران و آبادانی یابد، هرچقدر مساجد آباد تر و جامعه به سلامت نزدیک تر است.

وی یادآور شد: حجاب از ضرورت‌های جامعه دینی است که جای هیچ معامله‌ای در آن وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید مراقب باشند که مسئله حجاب در زیر مجموعه آن رعایت شود و همچنین انتظار عمومی به ویژه بانوان این است که جامعه امنیت داشته باشد و زنان بتوانند در امنیت کامل اقدامات اجتماعی خود را انجام دهند.

نکونام خاطر نشان کرد: مقابله با بی حجابی در اماکن عمومی، تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌ها و … مورد توجه جدی قرار گیرد، گرانی باید کنترل شود و نتایج اقداماتی که در این خصوص انجام می‌شود باید در زندگی و سفره مردم مشهود باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1147663

مهمترین اخبار ایران و جهان: