نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 14:02

مردمی‌سازی اقتصاد مستلزم جذب سرمایه است

اصفهان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: مردمی سازی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب بوده که تحقق این مهم مستلزم جذب سرمایه و سرمایه‌گذار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیررضا نقش در گردهمایی فرمانداران استان اصفهان اظهار داشت: امسال شرایط به نسبت آرامی را در بازار شب عید داشتیم از این رو از تمامی کسانی که به هر عنوان در اجرای طرح تشدید نظارت‌ها در بازار همکاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: شعار سال، در سالیان متمادی حول محور مباحث اقتصادی بوده و امسال نیز شعار «مهار تورم، رشد تولید» از طرف مقام معظم رهبری با هوشمندی اعلام شد؛ از این رو ورود به مباحث تولید را همانند گذشته با جدیت دنبال می کنیم‌.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اقتصاد، مانند یک موجود زنده است و تمام اجزا و مؤلفه‌های آن با یکدیگر ارتباط کاملاً پویایی دارد.

نقش خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مباحث در رشد تولید، سرمایه‌گذاری است. در کشور اگر نتوانیم مباحث سرمایه گذاری و تشویق به سرمایه‌گذاری را حل کنیم شاهد اتفاقات خوشایند نخواهیم بود.

وی اظهار داشت: به یک تغییر نگرش در مدیران استانی و نسبت به «سرمایه و سرمایه‌گذار» معتقد و نیازمند هستیم البته این تغییر نگرش باید تغییر رفتار را به همراه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه رفتار استان باید به سوی «جذب سرمایه‌گذار» باشد، گفت: در اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری یکی از مهمترین مولفه‌هایی که بیان می‌کنند «مردمی سازی» است و این در حالی است که مردمی سازی با جذب سرمایه اتفاق می‌افتد.

نقش با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار «واقعی» در استان عنوان کرد: همه ما با سوءاستفاده مخالف هستیم اما باید در جذب سرمایه‌گذاری که اهلیتش برای ما محرز است حداکثر تلاش را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کسی که ریسک تولید را می‌پذیرد و به میدان می‌آید باید به هر نوعی مورد حمایت قرار بگیرد و این مهم را در نظر داشته باشیم که سرمایه‌گذاران تا زمانی که ابهام در اقتصاد باشد به سرمایه گذاری ورود پیدا نمی‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با توجه به نرخ بالای دانش و فناوری در کشور، ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش تولید داریم، در استان نیز در این مورد می‌توانیم گام‌های بلندی را برداریم.

نقش افزود: از ابتدای فعالیت در معاونت اقتصادی استانداری اصفهان متوجه شدیم که محمل‌های قانونی بسیار قوی در استان وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته اند از جمله ماده ۶۱ (قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید) که با جدیت در حال برگزاری جلسات این ستاد هستیم.

وی با اشاره به مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: یک هزار و ۹۵۰ مصوبه از ابتدای دولت و یک هزار و ۵۰۰ مصوبه در سال ۱۴۰۱ نتیجه برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان است.

نقش با تاکید بر فعال کردن در واحدهای نیمه فعال و طرح‌های نیمه تمام در استان، بیان کرد: با بازگشت پلی اکریل به مدار فعالیت برای بیش از دو هزار نفر اشتغال ایجاد شد که عدد قابل توجهی است.

وی افزود: از طرفی با ارتقای بهره وری می‌توانیم شاهد افزایش تولید باشیم از این رو بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود را دنبال می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تکمیل زنجیره ارزش و فاصله گرفتن از خام فروشی از جمله مواردی است که با تمام توان به دنبال تحقق آن در استان هستیم.

نقش خطاب به فرمانداران خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن رویکرد استان، وظیفه همگانی ما این است که ظرفیت‌های معطل مانده در استان را شناسایی و با ارائه راهکارهای مناسب و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط زمینه افزایش تولید در استان را رقم بزنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131519

مهمترین اخبار ایران و جهان: