نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 03:17

ظرفیت گروه های جهادی در حوزه های فرهنگی مشخص شود

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل های حرکات جهادی به صورت مصداقی در تمامی حوزه‌ها در حلقه‌های فرهنگی باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در دیدار با گروه‌های جهادی، انقلابی و فعالان حوزه فرهنگی استان اظهار کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حرکات جهادی به صورت مصداقی در تمامی حوزه‌ها در حلقه‌های فرهنگی باید مشخص شود تا ضمن مردمی سازی موضوع راهکارهای عملیاتی انجام شود.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم در مردمی سازی فعالیت‌ها بود که اقدامی متفاوت و حرکت انقلابی است، عنوان کرد: حلقه‌های فرهنگی و جهادی باید هدفمند حرکت کرده و در تمامی حوزه‌ها به صورت مصداقی مطالعه و راهکار ارائه کنند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حضور مردم در حرکت‌های جهادی نشان از پویا سازی جامعه است که باید قدردان آن باشیم، گفت: حضور مردم در اتفاقات جنگ تحمیلی و در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی موجب شد مدیریت جنگ در بهترین حالت پیش رفته و به نفع ملت ایران اسلامی باشد.

ملت انقلابی ایران هوشمندانه در مقابل امپراطوری رسانه‌ها ایستاده‌اند

وی اضافه کرد: هر کجا مردم باشند آن مقطع در تاریخ انقلاب اسلامی مقطع موفقیت آمیزی است و هر کجا که آنان حضور نداشته باشند مسلماً مشکلات بسیاری بوجود می‌آید.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مبحث جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی افزود: انسجام، همگرایی و هم افزایی میان معاندین و منتقدان انقلاب اسلامی نتوانست عظمت ملت ایران را به هم بزند و این نشان از آغاز جنگ ترکیبی دشمن در مقابل مردم ایران اسلامی است.

معتمدیان با بیان اینکه دشمن شمشیر را از رو بسته، یادآور شد: دشمن با امپراطوری رسانه خود همه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران را وارونه نشان می‌دهد اما ملت انقلابی بسیار هوشمندانه در مقابل این امپراطوری ایستادند و بر پای آرمان‌های خود هستند.

وی سه ضلع حاکمیت، دولت و مردم را در حادثه اخیر زلزله خوی سه ضلع اصلی حمایتی دانست و گفت: با تلاش گروه‌های جهادی تمامی حلقه‌های مدیریتی به صورت شبانه روزی پای کار بودند اما دشمن با ظرفیت رسانه‌ای خود دیدگاه متفاوتی را نشان داد تا وصف این اتفاق در اذهان عمومی را به صورت وارونه جلوه کند.

معتمدیان با اشاره به مدیریت مردمی زلزله خوی ادامه داد: حضور اکثریت حلقه‌های جهادی در امداد رسانی به مردم شهرستان خوی و فیرورق بسیار فراتر از ذهن بود که این در نوبه خود گام بزرگ مردمی در فعالیت‌های جهادی است.

ظرفیت مردمی و جوانان گروه‌های فرهنگی در بسترسازی فرهنگی استفاده شود

استاندار آذربایجان غربی در وصف جهاد امید آفرینی تاکید کرد: دشمن به صورت شبانه روزی و با حرکت‌های زیرکانه به دنبال نا امید کردن مردم است که در واقع باید نهضت امید آفرینی را در مقابل چنین حرکاتی زنده کرد.

معتمدیان گفت: دشمن در تاریخ جمهوری اسلامی ایران با شدیدترین تحریم‌ها به فرهنگ و اقتصاد مردم هجوم برده است که این نشان از ترس دشمن از مردم ایران اسلامی است.

معتمدیان اظهار کرد: از ظرفیت مردمی و جوانان گروه‌های فرهنگی در بستر سازی فرهنگی ۲۰ شهرستان استان باید بیشتر بهره برد.

در این نشست ۱۵ نفر به نمایندگی از فعالین فرهنگی و جهادی، دغدغه‌ها و نظرات خود را از مهمترین اتفاقات روز فرهنگی استان بیان کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132363

مهمترین اخبار ایران و جهان: