نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 12:39

امروز با تولید توانمندی‌های دفاعی شاهد امنیت پایدار هستیم

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: امروز با جهت گیری‌های دقیق معنوی و تولید توانمندی‌های دفاعی شاهد امنیت پایدار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری صبح سه شنبه در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دشمنان ما را در هر لحظه مورد هدف قرار می‌دهند و برای حفظ کشور و ملت نیاز به زیر ساخت اساسی به نام امنیت داریم و امنیت محصول قدرت است و امروز با جهت گیری‌های دقیق معنوی و تولید توانمندی‌های دفاعی شاهد امنیت پایدار هستیم و این مرهون تلاش همه دستگاه‌ها و مردم در تمام عرصه‌ها است.

استاندار خراسان رضوی گفت: بدیهی است که برای تحقق آرمان‌ها نیاز به قدرت داریم, بدون آن امکان ندارد ما قادر باشیم از موجودیت خود در مقیاس و ابعاد مختلف دفاع کنیم.

وی در ادامه افزود: استقلال، آزادی و جمهوریت در همه ابعاد به صورت جامع اتفاق نمی‌افتد مگر این که ما از امنیت جامع و کامل و عمیق برخوردار باشیم.

نظری با بیان این که امنیت، محصول قدرت است ادامه داد: امروز در نظام مقدس اسلامی، قدرت معنوی، اساس و پایه همه قدرت‌های موجود در کشور است و با حضور مردم در صحنه و با اتکای با اندیشه‌های اسلامی و اعتقادی این شرایط به وجود آمده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز در عین حالی که از موجودیت کشور دفاع می‌شود در عین حال زمینه‌های لازم برای محقق شدن آرمانهای استقلال و آزادی و حضور مردم در بخش‌های مختلف فراهم می‌شود و این مرهون تلاش و زحمات همه بخش‌ها، دستگاه‌ها و مردم است.

وی افزود: در بخش‌هایی هم دچار مشکل و چالش و گرفتاری هستیم به ویژه بخش‌های اقتصادی که با همت مردم و مسؤولان و همه دستگاه‌ها به زودی زود و در کوتاه مدت امیدوار هستیم که با اتکای به قدرت معنوی انشالله این مسائل حل شود.

نظری بیان کرد: نکته مهم اقتدار است اگر قدرت وجود داشته باشد یا قدرت‌هایی وجود داشته باشد و در اختیار باشد اما بازدارندگی و امکان بازدارندگی را در مقابل دشمنان در هر بخشی به وجود نیاورد که این قدرت تأثیرگذاری لازم را نخواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز الحمدلله با وجود قدرت و تشویق و رهبری‌های امام و رهبر نظام مقدس اسلامی در یک نقطه برتر و جایگاه ویژه در مقابل دشمنان قرار گرفته که بازدارندگی ایجاد کرده است.

وی افزود: این استان با همه شرایط و مؤلفه‌های خاصی که دارد و مرزهای طولانی با ۲ کشور اهالی شیعه و سنی اش در کنار یکدیگر متحد هستند.

نظری اظهار کرد: جمعیت سیال و زائران که ما در طول سال در خدمت همه آنها هستیم، زمینه‌هایی هم برای سو استفاده دشمنان ایجاد می‌کند اما در عین حال و با توجه به این شرایط با زحمات و تلاش‌هایی که دستگاه‌های امنیتی و بخش‌های مربوطه در این استان دارند از یک امنیت مطمئن پایدار و عمیقی برخوردار هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما در نتیجه این امنیت حاکم بر استان در بخش‌های مختلف تلاش می‌کنیم در مسیری که معین شده گرفتاری‌ها و چالش‌هایی که وجود دارد در سریع‌ترین زمان کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: امروز با وجود همه مؤلفه‌های قدرت و تجمیع آن‌ها با هدایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، ایران در جایگاه ویژه در منطقه قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157319

مهمترین اخبار ایران و جهان: