نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 22:12

تعریف ۳۸۰ پروژه عمرانی و خدماتی برای شهر سنندج در سال ۱۴۰۲

سنندج - شهردار سنندج از تعریف ۳۸۰ پروژه عمرانی و خدماتی برای شهر سنندج در سال ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی روز دوشنبه در همایش شهرداران استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام به مردم است از این رو پیشبرد اهداف و برنامه‌های آن نقش مهمی در امیدآفرینی و اعتمادسازی در جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری در سال جاری بر اساس کارهای مطالعاتی صورت گرفته در دانشگاه کردستان انجام شده است و در همین راستا تمام مطالعات و پایان‌نامه‌های دانشگاه کردستان در حوزه مدیریت شهری را به یک به کتابچه تبدیل کرده‌ایم.

رشیدی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی در مدیریت شهر و اجرای پروژه‌های مختلف همواره ملاک حرکت شهرداری و شورای شهر سنندج بوده و معتقدیم از خزانه و پتانسیل علمی که در دانشگاه کردستان داریم باید به عنوان چراغ راهی برای ریل‌گذاری برنامه‌های مختلف شهرداری استفاده کنیم.

وی در ادامه به برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری سنندج در سال جاری اشاره کرد و گفت: شعار ما در برنامه راهبردی عملیاتی امسال سنندج شهر جذاب «تجلی‌گاه فرهنگ، هنر و موسیقی اصلی و کانون گردشگری و سرمایه‌گذاری است».

شهردار سنندج، احیا، اعتلا و اشاعه فرهنگ و هنر کُردی، توسعه پایدار اقتصادی نوآورانه، خلاق و متنوع و کاهش فقر، ارتقای صنعت گردشگری همراه با توسعه پایدار محیط زیست، ارتقای کیفیت زندگی ساکنین شهر و حوزه بلافصل بهبود و توسعه حکمروایی شهری به سمت مدیریت یکپارچه، کارآمد، شفاف و پاسخگو و قراردادن ساکنین در هسته برنامه‌ریزی و مدیریت شهر و بهبود و ارتقای عدالت فضایی در دسترس به خدمات و زیرساخت‌های شهری از مهم‌ترین اهداف برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری سنندج در سال‌جاری است.

رشیدی از تعریف بیش از ۳۳۵ فعالیت و ۳۸۰ پروژه در برنامه راهبردی امسال شهرداری سنندج خبر داد و گفت: با رشد ۲ برابری نسبت به سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۲ با ریل‌گذاری و نگاه تخصصی و دید توسعه محوری همه نقاط شهر، سعی شده است زمینه برای تحقق عدالت اجتماعی در خدمات‌رسانی به همه شهروندان در مناطق و نواحی مختلف به ویژه حاشیه شهر فراهم شود.

رشیدی اظهار داشت: نیاز شهر در بخش‌های مختلف در درآمد و هزینه‌های بودجه‌ای سال ۱۴۰۲ کاملاً دیده شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1156119

مهمترین اخبار ایران و جهان: