نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 14:39

نظارت بر خالص فروشی شیرینی فروشی‌های همدان در دستور کار

همدان-مدیرکل استاندارد استان همدان از تحقق قابل توجه برنامه‌های حوزه اندازه شناسی و مقیاس‌ها در سال گذشته خبر داد و بر نظارت خالص فروشی شیرینی فروشی‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر امیری پریان با تاکید بر ضرورت رعایت استانداردهای کمی اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته استاندارد همدان در حوزه اندازه شناسی و مقیاس‌ها عملکرد مطلوبی داشته است. در این حوزه در بخش آزمون دوره‌ای باسکول‌های ثابت همکف جاده‌ای ۴۷۰ مورد آزمون انجام شد که در نتیجه آن ۱۳۷.۵ درصد برنامه ابلاغی این حوزه تحقق یافته است.

امیری پریان ادامه داد: در حوزه آزمون دوره‌ای وسایل سنجش عمومی ۵۲۷۲ مورد بازرسی صورت گرفت که تحقق ۹۵.۵ درصدی برنامه ابلاغی را به همراه داشت. همچنین با ۲۵۹۲ آزمون دوره‌ای نازل‌های سوخت مایع ۱۱۵ درصد از برنامه ابلاغی تحقق یافت.

وی افزود: در حوزه آزمون دوره‌ای نازل‌های گاز طبیعی فشرده نیز با ۱۸۰ آزمون و در صد تحقق ۱۲۲.۵ در صد برنامه ابلاغی عملکرد مطلوبی حاصل شد.

وی اعلام کرد: برای اولین بار در استان آزمایشگاه آزمون کمیت فراورده‌های پیش بسته‌بندی در اداره کل استاندارد تجهیز و ۱۱۸ مورد آزمون کمیت به صورت مراجعه به واحد تولیدی و خرید از بازار به‌عمل آمد.

مدیرکل استاندارد استان همدان بیان کرد: همچنین طی بازدیدهای مشترک با اداره تعزیرات طرح خالص فروشی شیرینی فروشی‌ها در حال انجام است و نظارت بر استانداردسازی این حوزه ادامه خواهد یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1137919

مهمترین اخبار ایران و جهان: