نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 09:11

بیش از 80 میلیون لیتر بنزین در سبزوار صرفه جویی شد

مدیرکل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار گفت: با استقبال مردم از مصرف گاز سی ان جی در سال گذشته،باعث شد بیش از هشتاد میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شود.

محمد احمدی در گفت و گو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۶۷۸ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در مناطق و شهرستان های تحت پوشش این شرکت توزیع شد. 

مدیرکل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار افزود: از این مقدار فرآورده توزیعی، ۲۷۱ میلیون لیتر بنزین و ۳۸۱ میلیون لیتر نفت گاز، ۱۸میلیون نفت سفید وکوره و ۸  میلیون کیلو گرم مربوط به گاز مایع بوده است.

وی با اشاره به استقبال مردم از مصرف گاز سی ان جی اضافه کرد: این امر سبب شد تا در سال گذشته بیش از هشتاد میلیون لیتر و نیز  نوروز امسال  ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر  در مصرف بنزین صرفه جویی داشته باشیم.

محمد احمدی با بیان اینکه سال گذشته شاهد افزایش مصرف و نفت گاز بوده ایم بیان داشت: افزایش ماشین آلات در بخش کشاورزی، گسترش کارگاه های تولیدی و صنعتی (معادن) و همچنین  رشد تردد در بخش حمل و نقل از دلایل این افزایش می باشد.

مدیرکل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار تصریح کرد : گسترش شبکه گاز رسانی و استفاده مصرف کنندگان عمده مردم از گاز طبیعی،کاهش مصرف نفت سفید و کوره را به دنبال داشته است.

گفتنی است؛شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار تامین ۳۰درصد از سوخت خراسان شمالی و شهرستان های سبزوار، بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد را برعهده دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1144619

مهمترین اخبار ایران و جهان: