نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 11:36

راه‌اندازی سایت موزه تاریخی الیگودرز با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار

الیگودرز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از راه‌اندازی سایت موزه تاریخی شهرستان الیگودرز با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به منظور راه‌اندازی سایت موزه تاریخی شهرستان الیگودرز ۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: این میزان اعتبار با پیگیری و تلاش‌های نماینده مردم الیگودرز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی به حوزه میراث‌فرهنگی و سایت موزه این شهرستان اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه شهرستان الیگودرز ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه میراث‌فرهنگی و همچنین گردشگری دارد که شکوفا شدن آن نیازمند جذب اعتبارات ویژه است، افزود: به زودی عملیات راه‌اندازی سایت موزه تاریخی را در این شهرستان آغاز می‌کنیم.

حسن‌پور، بیان کرد: بررسی و شناسایی محوطه باستانی، انجام عملیات ژئوفیزیک و خواناسازی و کاوش باستان‌شناختی در محوطه باستانی شهرستان الیگودرز به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین پیگیریم تا به زودی جشنواره روستایی را در منطقه «شول‌آباد» الیگودرز به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان برگزار کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173363

مهمترین اخبار ایران و جهان: