نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 18:24

کردستان نیازمند تبعیض مثبت اعتباراتی برای جبران عقب ماندگی هاست

سنندج-استاندار کردستان گفت: کردستان نیازمند تبعیض مثبت اعتباراتی برای جبران عقب ماندگی ها هستند و امیدواریم شاهد تسریع در روند پروژه های ملی در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور رئیس قوه قضائیه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان با مجموعه قضائی وجود دارد و این مهم زمینه ساز تسهیل امور شده است.

وی افزود: مطالبات مردم کردستان به حق است ولی شأن مردم و ظرفیت‌های منطقه بسیار بالاست.

استاندار کردستان تصریح کرد: مطالبات مردم کردستان حداقلی است و دولت و نظام جمهوری اسلامی با تبعیض مثبت و با نگاه متمرکز بر رفع محرومیت می‌تواند آن را محقق کند.

وی با بیان اینکه کندی و توقف پروژه‌ها از مشکلات اصلی کردستان است، افزود: برخی طرح‌ها، بیش از ۲ دهه از آغاز را سپری کرده‌اند ولی طرح‌های اضطراری مانند تأمین آب شرب سنندج و بانه در کمترین زمان با بهترین کیفیت به سرانجام رسید.

استاندار کردستان با یادآوری اینکه مطالبات بسیاری هنوز پابرجاست، تأکید کرد: مدیران استان نه بسان مدیران معمولی بلکه جهادی باید پای کار باشند و دولت و نظام نیز با تبعیض مثبت، نگاه متمرکزی برای رفع محرومیت داشته باشند.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور با اعتبارات مناسب، زمینه برای توسعه استان فراهم شد، اضافه کرد: در کنار این اعتبار، افزایش هفت برابری اعتبارات استانی در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۰ را شاهد بودیم.

استاندار کردستان به برخی اقدامات در حوزه زیرساختی اشاره کرد و گفت: در آسفالت راه روستایی رتبه اول کشور را سال گذشته داشتیم و در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های خوبی اجرایی شد.

تقویت طرح‌های حوزه زیرساخت از جمله راه‌آهن سنندج- همدان، کریدور شمال- جنوب، آب، صنعت و کشاورزی از جمله مطالباتی بود که استاندار کردستان بر رسیدگی به آن تاکید کرد.

استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه کردستانی‌ها و مردم کُرد را ایرانی‌ترین اقوام ایرانی می‌دانیم، گفت: هر کُردی در هر جای دنیا خاستگاه ایرانی دارد.

زارعی‌کوشا گفت: این استان به رغم همه ظرفیت‌ها و مواهب الهی، با وجود خدمات گسترده، محرومیت تاریخی را چشیده و از آن رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه این استان، مظهر اتحاد و همدلی شیعه، سنی، ترک، کرد و فارس است، افزود: خون پنج هزار و ۴۰۰ شهید انصار و ۱۸ هزار شهید مهاجر در این استان بر زمین ریخته شد تا از کیان کشور دفاع شود و تلاقی خون پاک شهدا منشأ وحدت گسست ناپذیری شد که رسالت بزرگ همه ما محافظت از این دستاورد است.

زارعی کوشا تصریح کرد: کردستان اگر چه همواره مورد طمع دشمنان و بدخواهان بوده ولی دشمن شناسی و زمان شناسی مردم، بدخواهان را ناامید و دوستان را دلگرم کرد.

وی خاطرنشان کرد: پاییز گذشته کردستان درگیر طراحی پیچیده دشمن و نقطه تمرکز دشمن برای رسیدن به مطامع شیطانی آنها بود که با بصیرت مردم و با کمترین هزینه این دوران را پشت سر گذاشتیم.

زارعی کوشا افزود: در راهپیمایی ۲۲ بهمن پارسال بیشترین افزایش حضور نسبت به دیگر استان‌ها ثبت شد و این روند در مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند جشن نوروز و عید فطر ادامه یافت.

وی خاطرنشان کرد: توفیق در گرو وفاق و همدلی است و رویکرد تمامی مسؤولان بر این تمرکز دارد که در اغتشاشات گذشته نیز رمز عبور از بحرانی شد که دشمن رقم زده بود

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188563

مهمترین اخبار ایران و جهان: