نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 19:05

معطل کردن سرمایه گذاران در گیلان قابل پذیرش نیست

رشت- استاندار گیلان با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها در قبال تولید گفت: معطل کردن سرمایه گذاران در گیلان قابل پذیرش نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان، اظهار کرد: بانک در حمایت از تولید وظیفه تکلیف محوری دارند و نباید در مسیر تولید و اشتغال گره افکنی کنند.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها در قبال تولید، افزود: برخی از بانک‌ها، دارایی و سرمایه‌ای که بنگاه‌های تولیدی یا مردم سپرده گذاری کرده‌اند را به جای اینکه صرف تولید و توسعه استان کنند به مرکز منتقل کرده‌اند.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه عملکرد بانک‌های خصوصی و دولتی ارزیابی می‌شود، گفت: در برنامه زمان بندی شده ۲ هفته‌ای بانک‌های حامی تولید در گیلان معرفی می‌شوند.

عباسی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید بر موضوع تولید و سرمایه گذاری، تصریح کرد: مسئله تولید یک دغدغه ملی است و مخاطب اصلی، مدیران و فعالان اقتصادی و مردمی هستند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید تکلیف قانونی و شرعی است، افزود؛ مسئولان و دست اندرکاران امور باید تکلیفمان را بدرستی انجام داده، سنجیده و هوشمندانه عمل کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر اهتمام دولت جهادی و مردمی سیزدهم به منظور استفاده از ظرفیت حداکثری سرمایه‌گذاران در کشور، بیان کرد: بروکراسی اداری در مسیر تولید و صدور مجوز کسب و کار برای سرمایه‌گذاران حذف شود.

عباسی با بیان اینکه معطل کردن سرمایه گذاران قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: باید در بحث رفع موانع سرمایه گذاری و بهبود آن تمرکز علمی و عملی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تنها راه برون رفت کشور از شرایط وضع موجود، مردمی کردن اقتصاد و توجه به سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162219

مهمترین اخبار ایران و جهان: