نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 11:15

اعزام ناومحافظ «گورشکوف» روسیه به مدیترانه و سواحل سوریه

منابع مطلع نیروی دریایی روسیه خبر دادند که مسکو ناومحافظ «گورشکوف» را برای ماموریت حفاظت از نیروهای روس در طرطوس سوریه، به دریای مدیترانه اعزام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش‌های غرب و مسکو به اقصی نقاط جهان کشیده شده است، وظیفه حفاظت از نیروهای روسیه در دریای مدیترانه و سوریه به یک ناومحافظ جدید محول شده است.

در شرایطی که طبق توافق مسکو و دمشق، روسیه در بندر لاذقیه واقع در سواحل دریای مدیترانه در شمال‌ غرب سوریه و پایگاه هوایی «حمیمیم» حضور دارد، خبرگزاری دولتی روسیه از تحرکات جدید برای حفاظت از این نیروها خبر داد.

خبرگزاری تاس به نقل از دو «مقام نزدیک به نیروی دریایی روسیه» خبر داد که ناو دریاسالار ناوگان اتحاد جماهیر شوروی گورشکوف از ناوگان شمالی روسیه، رهبری نیروی ضربت دائمی نیروی دریایی این کشور در دریای مدیترانه را بر عهده دارد.

یکی از این منابع به این رسانه دولتی روسیه گفتند: «ناومحافظ گورشکوف اخیرا بعد از عبور از کانال سوئز به ناو اصلی اسکادران مدیترانه نیروی دریایی روسیه تبدیل شده است».

منبع دوم مطلع هم به خبرگزاری تاس خبر داد، ناومحافظ گورشکوف «برای حدود دو ماه» در مدیترانه خواهد بود در حالی که به طور پراکنده با طرطوس سوریه که میزبان تاسیسات دریایی روسیه است، در تماس خواهد بود.

خبرگزاری تاس در پایان گزارش خود به این موضوع اشاره کرد که تاکنتون مقام‌های روسیه به طور رسمی اعزام ناومحافظ گروشکوف به دریای مدیترانه را تایید نکرده است.

گمانه‌زنی درباره حضور ناومحافظ جدید روسیه در دریای مدیترانه برای حفاظت از نیروهای روسی در سوریه در شرایطی انجام شده که تنش‌های غرب و مسکو ادامه دارد و این تنش‌ها به دیگر نقاط جهان از قبیل قطب شمال هم کشیده شده است.

در راستای همین تنش‌ها، روسیه اخیرا اعلام کرد که یک عملیات بیش از 14 ساعته پرواز بمب افکن‌های راهبردی در حوالی قطب شمال انجام داده است.

این اقدام مسکو تقریبا یک ماه بعد از رسانه‌ای شدن طرح پدافند هوایی مشترک شمال اروپا انجام شد که بر اساس آن، فرماندهان نیروی هوایی سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک اعلام کردند که توافقی را برای ایجاد یک پدافند هوایی متحد در شمال اروپا با هدف مقابله با آن‌چه که تهدیدات روسیه خوانده‌اند، امضا کردند.

طبق توافق این چهار کشور شمال اروپا، هدف این است که بتوانند به طور مشترک و بر اساس شیوه‌های عملیاتی ناتو، عملیات انجام دهند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175419

مهمترین اخبار ایران و جهان: