نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 20:01

خاندوزی: افزایش سقف تسهیلات بانکی بررسی می‌شود/ برخورد قاطع با کارشکنان صدور مجوزها

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: موضوع افزایش سقف تسهیلات بانکی را در نخستین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی مطرح و پیگیری خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری‌فارس از گرگان، سیداحسان خاندوزی امشب در دیدار با مدیران و کارکنان تابعه وزارت اقتصادی و دارایی در گلستان اظهار کرد: برای توسعه کشور و استان نیازمند عظم جدی و جمعی هستیم.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم دستگاه‌ها نباید در صدور مجوزها و جذب سرمایه‌گذار کارشکنی کنند و یا برای سرمایه‌گذار دافعه ایجاد کنند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی خاطرنشان کرد: در صورتی که گزارشی به ما واصل شود که با وجود تکمیل مدارک سرمایه‌گذار، صدور مجوز با تاخیر انجام شده با مدیر مربوطه چه استانی و چه ملی با جدیت برخورد خواهیم کرد.

خاندوزی اضافه کرد: درگاه ملی صدور مجوزها برای حذف اینگونه کارشکنی‌‌ها است و این اقدام باعث می‌شود که سرمایه‌گذار برای مجوز معطل نشود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به اهمیت مولدسازی در کشور گفت: مولد سازی یعنی تبدیل دارایی‌ها و املاک دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کشور به ویژه در استان‌های کشور که این اقدام به نفع مردم استان‌ها است.

خاندوزی گفت: در جای جای دنیا هموطنانی هستند که حاضرند در استان‌ها سرمایه‌گذاری کنند و استان‌ها باید برای حضور این افراد زمینه لازم را ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به نقش بانک‌ها در توسعه اقتصاد کشور، اضافه کرد: موضوع افزایش سقف تسهیلات بانکی را در نخستین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی مطرح و پیگیری خواهم کرد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای منطقه و همسایه، تاکید کرد: استاندار گلستان اقدامات خوبی را در این عرصه رقم زده است.

خاندوزی بیان کرد: موضوع راه‌آهن، منطقه آزاد اینچه‌برون، گمرک گلستان به عنوان یکی از استان‌های مرزی موضوع مهمی است و هرچه دروازه‌های تعامل استان به بیرون کشور باز شود به نقع کشور خواهد بود.

وی در بخش کشاورزی و صنعتی گلستان گفت: استان باید به مسیری برود که این برچسب خام فروشی با توسعه صنایع تبدیلی از پیشانی استان حذف شود.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1108263

مهمترین اخبار ایران و جهان: