نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 16:51

رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است

زنجان-استاندار زنجان گفت: رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است و باید قدردان زحمات معلمان، مربیان و استادان در حوزه تعلیم و تربیت جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی روز سه شنبه با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز معلم، افزود: بدون تردید روند پیشرفت و درخشش چشمگیر دانش آموزان و اعتلای امروز جایگاه تعلیم و تربیت در ساحت های مختلف در کنار الطاف بیکران الهی، مرهون تلاش های خالصانه و خاضعانه معلمان و مربیان دلسوز است.

وی ادامه داد: همواره جایگاه معلم در باورها و ارزش های انسانی، جایگاهی رفیع و ارزشمند است و در تفکر دینی ما معلم روشنگر چراغ فروزان هدایت و نجات بخش آدمیان از ظلمت جهل و نادانی قلمداد می شود.

افشارچی گفت: آنچنانکه در آموزه های اسلامی تاکید شده، معلمی شغل انبیا است و باید فرموده حضرت پیامبر (ص) " مَنْ تَعَلَّمْتَ مِنْهُ حَرْفاً صِرْتَ لَهُ عَبْدا " "از کسی که حرفی بیاموزی عبد او شده ای" را همواره مد نظر قرار دهیم.

وی اضافه کرد: استادان و معلمان با جهاد بی وقفه خود مسیر رشد، تعالی و بالندگی فرزندان این آب و خاک را هموار می کنند و اثرگذارترین عامل در توسعه و تعالی یک جامعه هستند.

افشارچی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید مرتضی مطهری و تبریک این روز به معلمان و فرهنگیان فرهیخته استان، افزود: مراتب سپاس خود را تقدیم همه اساتید، معلمان و تلاشگران صبور، متعهد و سختکوش عرصه فرزانگی و دانایی می کنم که بدون تلاش و کوشش خستگی ناپذیر آنها رشد و بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیز اسلامی و دستیابی بشر به سعادت دنیوی و اخروی رقم نمی خورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1183519

مهمترین اخبار ایران و جهان: