نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 13:25

دولت قانون رتبه بندی معلمان را ناقص اجرا می‌کند

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با گلایه از اجرای ناقص رتبه بندی معلمان در وزارت آموزش و پرورش گفت: ناهماهنگی در بدنه دولت پذیرفتنی نیست.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گلایه جامعه معلمان از نحوه اجرای طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: قانون رتبه بندی معلمان نزدیک به دوازده سال بر زمین مانده و این خواسته بزرگ جامعه معلمان کشور از مجلس اجرایی نشده بود.

وی افزود: مجلس تمام قد پای این موضوع ایستاد و با توجه به اینکه قشر معلم قشری انسان ساز هستند این قانون را پیگیری و مصوب کردیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصویب این قانون یک موفقیت بزرگ و ایجاد یک ظرفیت بزرگ برای کرامت معلمان و اهتمام به وضعیت معیشتی آنها بود اما وقتی به دایره اجرا رسید دولت از این ظرفیت نه تنها خوب استفاده نکرد بلکه در شب سال تحویل و روز پایانی سال موجب یک نارضایتی در قشر معلمان شد.

وی تاکید کرد: ناهماهنگی‌هایی که بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه بودجه وجود دارد باعث شد تا هزینه‌ای برای کشور ایجاد شود و در نهایت ضمن آسیب به شأن معلمان، مطالبات به حق این قشر نیز بر زمین ماند.

محمدبیگی اضافه کرد: قانون رتبه بندی معلمان به شکل ناقص و با اشکالات متعدد اجرا می‌شود و نه تنها شیرینی این رتبه بندی به کام معلمان چشیده نشد بلکه گلایه‌های جدیدی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به این شیوه اجرا پاسخگو باشند، تاکید کرد: دولت باید با عوامل کم کار در این موضوع برخورد کند و اجازه سو تدبیر در دولت ندهد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت بودجه سال ۱۴۰۲ را با ۳۵ روز تأخیر و بدون برنامه هفتم تحویل مجلس داد و مجلس نیز در یک تایم فشرده و با شدت فراوان آن را بررسی و فشرده کرد اما یک وزارتخانه نمی‌تواند وضعیت بودجه خود را تا روز آخر سال تعیین تکلیف کند.

وی بیان کرد: ناهماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش به قدری است که نمی‌توانند وضعیت ۱۶ هزار میلیارد تومان را تعیین تکلیف کنند و این وضعیت باعث نارضایتی قشر معلمان شد و اثرات منفی داشت.

محمدبیگی با اشاره به اینکه مجلس این موضوع را از طریق کمیسیون آموزش پیگیری می‌کند، یادآور شد: باید دید چرا برخی‌ها در بدنه دولت تلاش می‌کنند این شیرینی‌های اخیر و موفقیت‌های دولت در دیپلماسی اینگونه دیده نشود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1110719

مهمترین اخبار ایران و جهان: