نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 11:00

اتحاد ارتش و سپاه در عملیات «بازی‌دراز»/ اردوهای راهیان‌نور با صعود به ارتفاعات بازی‌دراز افتتاح می‌شود

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: ارتش و سپاه به لحاظ اهمیت جبهه‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در سال ۶۰ یک عملیات مشترکی را روی بازی‌دراز انجام دهند که این اتحاد اولین تجربه عملیات نیمه گسترده در منطقه غرب کشور بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران از عملیات بازی دراز سخن گفت.

وی اظهار کرد: جبهه‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در دوران دفاع مقدس یکی از جبهه های مهم و در تیررس دشمن بود که به لحاظ اهمیت موضوع ارتش و سپاه تصمیم گرفتند یک عملیات مشترکی را روی بازی‌دراز انجام دهند که این اتحاد ارتش و سپاه اولین تجربه عملیات نیمه‌گسترده در منطقه غرب کشور بود.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: کار شناسایی بسیار سختی در رابطه با مواضع دقیق و ارتفاعات تصرف شده انجام شد به طوریکه این شناسایی سه ماه به طول انجامید.

وی افزود: عملیات ظفرمند بازی‌دراز در تاریخ یکم اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۰ با حضور تعدادی از نیروهای ارتش و سپاه شروع شد و به مدت هشت روز، تا نهم اردیبهشت طول کشید و نیروها توانستند بخش‌های مهمی از این ارتفاعات را تصرف کنند.

ریحانی یکی از رده‌های بسیار موثر در این عملیات را هوانیروز دانست و گفت: هوانیروز نقش مهمی در این عملیات داشت. خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمد که الان یادمانی در منطقه عملیاتی بازی‌دراز برای زیارت عاشقان بنا شده است.

وی تصریح کرد: این عملیات سبب تغییرات و تحولات بسیار زیادی در منطقه غرب  شد که در عملیات‌های بعدی اثرات آن به خوبی بارز بود.

ریحانی با بیان اینکه افتتاحیه راهیان نور کشور هر ساله همزمان با سگرد عملیات بازی دراز برگزار می‌شود، گفت: برای رفاه حال  شرکت‌کنندگان، مراسم را در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌کنیم که امسال هم چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وی با پیش‌بینی حضور بیش از ۳۵ هزار نفر از سرتاسر کشور در این مراسم، گفت: سال گذشته حدود ۳۱ هزار و ۷۰۰ نفر در این مراسم شرکت کردند که حدود ۱۳ هزار و ۶۵۰ نفر از این جمعیت از سایر استان‌های کشور بودند و به لحاظ اثرگذاری این منطقه هر ساله استقبال بیشتر می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اسکان مهمان در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین و دالاهو، اظهار کرد: ساعت ۱۶ فردا پنجشنبه، مراسم با بزرگداشت سالگرد شهید شیرودی در یادمان شهید شیرودی (سرپل‌ذهاب) برگزار می‌شود و همچنین بعد از نماز مغرب و عشا در حرم احمد بن اسحاق یادواره شهدای عملیات بازی دراز با سخنرانی امیرسرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:  مراسم در روز جمعه از ساعت ۶ صبح با صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز برگزار می‌شود که با سخنرای سردار سلامی فرمانده کل سپاه و مداحی حاج آهنگران، اردوهای راهیان نور کشور نیز افتتاح خواهد شد.

ریحانی در پایان به بازدید بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ نفر از یادمان‌ها‌ دفاع مقدس استان در سالی که گذشت، اشاره کرد و از هموطنان دعوت کرد که در سفر به استان کرمانشاه از یادمان‌ها و یادگاران دفاع مقدس بازدید کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185363

مهمترین اخبار ایران و جهان: