نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 17:01

ارتش چین باید آموزش‌های نظامی را حول محور «جنگ واقعی» تقویت کند

رئیس جمهور چین از نیروهای مسلح این کشور خواست تا آموزش‌های نظامی را حول محور «جنگ واقعی» پیش برده و تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین اندکی پس از اتمام رزمایش نظامی این کشور در آب‌های جزیره تایوان و در بحبوحه تشدید تنش‌ها در این منطقه پس از برگزاری این رزمایش، از نیروهای مسلح چین خواست تا آموزش‌های نظامی را با محوریت «جنگ واقعی» تقویت کنند.

چین روز دوشنبه به رزمایش سه روزه در حریم هوایی و آبی تایوان پایان داد. این رزمایش در واکنش به سفر تسای اینگ‌وِن، رئیس جزیره تایوان به آمریکا و ملاقات با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور برگزار شد.

جین‌پینگ در مقر فرماندهی نیروی دریایی جبهه جنوبی ارتش آزادی‌بخش خلق چین گفت: ارتش باید قاطعانه از حاکمیت ارضی و منافع دریایی چین دفاع و برای صیانت از ثبات کلی منطقه تلاش کند.

وی همچنین تاکید کرد که چین باید «در حوزه مفاهیم و تکنیک‌های جنگی خلاق باشد.

پکن همچنین از برنامه آمریکا برای استفاده از شمار زیادی از پایگاه‌ها در فیلیپین از جمله پایگاهی در نزدیکی تایوان، انتقاد کرد. آمریکا و فیلیپین این هفته بزرگ‌ترین رزمایش مشترک نظامی خود را برگزار می‌کنند.

پکن جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند. این کشور همواره تاکید کرده که اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و متحدانش در این جزیره و همچنین سفرهایی همچون سفر اخیر رئیس تایوان و ملاقات مقامات خارجی از تایوان، نقض اصل «چین واحد» است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1143419

مهمترین اخبار ایران و جهان: