نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 12:49

انتقاد اوکراین از سیاست‌های اروپا و لهستان در قبال ممنوعیت واردات غلات

سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین می‌گوید: اقدامات لهستان و اروپا در قبال تجارت با کی‌یف ناقض توافقات تجاری موجود فی مابین است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، اولِگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت امورخارجه اوکراین در فیس‌بوک نوشت که مقامات این کشور با ارسال چند نامه مراتب انتقاد خود را به سفارتخانه‌های برخی کشورهای اروپایی و لهستان به خاطر اعمال محدودیت بر واردات محصولات کشاورزی از اوکراین اعلام کرده‌اند.

وی گفت: از نظر اوکراین اعمال محدودیت‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی افزود: چنین محدودیت‌هایی به هر دلیلی با توافقات اوکراین با اتحادیه اروپا و اصول و مبانی بازار واحد اتحادیه در تناقض است. اوایل ماه جاری میلادی لهستان، مجارستان، اسلواکی و بلغارستان به صورت یک‌جانبه واردات محصولات کشاورزی از اوکراین را ممنوع کردند تا از این طریق از صنعت داخلی خود حمایت کنند.

رومانی بر واردات غلات از اوکراین محدودیت اعمال نکرده اما خواستار عدم واردات محصولات کشاورزی ارزان‌قیمت از اوکراین شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه اوکراین می‌گوید که کی‌یف تمام ابزارهای قانونی برای ازسرگیری سریع صادرات به لهستان، رومانی، مجارستان، اسلواکی و بلغارستان را دارد و می‌تواند محصولات خود را به دیگر کشورها در داخل یا خارج اتحادیه اروپا منتقل کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177919

مهمترین اخبار ایران و جهان: