نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 15:18

تشخیص بیماری‌ها در آینده به آزمایشگاه‌های پزشکی وابسته خواهد شد

دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی خدمات آزمایشگاهی گفت: تا چند سال آینده آزمایشگاه‌ها تحول شگرفی خواهند داشت و تشخیص بیماری‌ها بیش از پیش به فعالیت این مراکز وابسته خواهد بود.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، شهروز همتی، رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مراسم اختتامیه این رویداد که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: بیش از ۴۰۰۰ نفر از همکاران علوم آزمایشگاهی، در مباحث مختلف کنگره حضور داشتند.

وی افزود: استفاده از بیومارکرها در تشخیص بیماری‌ها و موضوع هوش مصنوعی و همچنین رونمایی از نتایج مختلف پزشکی از دستاوردهای مهم این کنگره در ۲۷ محور بود.

در ادامه ، امیر حسن زرنانی دبیر علمی کنگره،اظهار کرد: بیشتر تشخیص‌ها با آزمایشگاه است تا چند سال آینده آزمایشگاه‌ها تحول شگرفی خواهند داشت. 

وی افزود: تم‌های مطرح شده در این کنگره‌ها بسیار اهمیت دارد. سخنرانان کلیدی نیز در این کنگره تاکید بر تغییر دیدگاه‌ها داشتند و این پیام کنگره امسال است که دیدگاه‌ها تا چندسال آینده تغییر خواهد کرد.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین‌المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، نیز گفت: ۴۰ کارگاه آموزشی در کنگره امسال برگزار شد که مورد استقبال مخاطبان واقع شد.

حمزه لو افزود: این کنگره با پیشنهاد نشانگرهای زیستی برگزار شد که باعث شد بار علمی آن اضافه شود. 

فرزانه عزیزمحسنی، مسؤول مقالات پوستری کنگره، بیان داشت: در بخش پوستر، جوانان شرکت کننده هستند و برای تشویق این افراد بخشی را در قالب اهدای جوایز در نظر گرفتیم.
وی ادامه داد: ۹۷ پذیرش در بخش پوستر داشتیم که از این تعداد ۸۰ نفر پوستر خود را ارائه کردند و بر اساس زمان بندی در معرض دید افراد قرار دادند. کارهای خوبی در کنگره ارائه شد که برخی از آنان مورد تقدیر قرار گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233587

مهمترین اخبار ایران و جهان: