نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 17:36

زاخارووا: درباره انفجار کوخوفکا باید تحقیقات بین‌المللی صورت گیرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد کشورهای غربی عادت دارند در هر اتفاقی روسیه را مقصر جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر ضرورت تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار نیروگاه برق آبی کوخوفکا تاکید کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که وضعیت رخ داده در نیروگاه برق آبی کاخوفکا باید موضوع مطالعه و بررسی جهانی قرار گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در عین حال یادآور شد: من در مورد آنچه دیروز در کاخوفکا رخ داد صحبت می کنم. این واقعاً باید موضوع مطالعه و تحقیق در سراسر جهان باشد.

این دیپلمات روس تاکید کرد که واکنش غرب در همه این شرایط کاملاً قابل پیش‌بینی است. تمایل بی‌پایانی وجود دارد تا برای هر اتفاقی که می‌افتد، روسیه را سرزنش کنند، صرف نظر از اینکه واقعاً چنین چیزی اتفاق افتاده یا زاییده تخیل آنهاست. واکنش غرب همیشه اینگونه خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود که حادثه اخیر بخشی از جنگ اطلاعاتی غرب علیه روسیه از طریق ارتباط دادن همه اتفاقات منفی به روسیه است.

رسانه‌های روسیه و اوکراین روز گذشته اعلام کردند که نیروگاه برق‌آبی در منطقه خرسون در جنوب اوکراین منفجر شده و جریان شدید آب در حال پیشروی به سمت مناطق مسکونی است. کی‌یف و مسکو، یکدیگر را به انفجار این سد متهم کرده‌اند.

نیروگاه برق‌آبی کاخوفکا در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده و یکی از اجزای حیاتی تامین انرژی اوکراین محسوب می‌شود. به گفته شرکت دولتی انرژی برق‌آبی اوکراین، خسارت ناشی از این انفجار «قابل تعمیر نیست.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268743

مهمترین اخبار ایران و جهان: