نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 18:21

ورود 574 هزار وسیله نقلیه به استان اصفهان در تعطیلات گذشته

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از ورود 574 هزار و 986 وسیله نقلیه به استان در بازه زمانی 11 تا 15 خرداد ماه خبر داد.

مریم تاکی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با توجه به پایش مستمر وضعیت تردد و سفرها در ایام تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد و با بررسی اطلاعات و آمار تردد در بازه‌های زمانی مشابه در هفته گذشته، گزارش تردد در این ایام بر اساس داده سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای بدست آمده است.

وی افزود: متوسط تردد ساعتی در راه‌های استان در بازه ۱۱ تا ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۲، ۴۹۵ تردد در ساعت است که در نسبت به بازه هفته گذشته در مجموع استان ۱۶ درصد افزایش داشته است.

تاکی با بیان اینکه متوسط تردد روزانه بین استانی مذکور تعداد یک میلیون ۶۴۹ هزار و ۱۷۸ وسیله نقلیه بوده است، گفت: تعداد تردد ورودی به استان ۵۷۴ هزار و ۹۸۶ وسیله‌ نقلیه و تعداد تردد خروجی از استان ۵۵۲ هزار و ۹۰۶ وسیله‌نقلیه بوده است که نسبت به بازه مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان با اشاره به تردد ۱۷ درصدی ناوگان سنگین در این بازه عنوان کرد: این میزان تردد نسبت به بازه مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: محورهای پر تردد استان به ترتیب محورهای بهارستان-اصفهان (رفت و برگشت)، زرین شهر-اصفهان(رفت و برگشت)، اصفهان- زرین شهر، شهرضا-اصفهان و آزادراه قم-کاشان ثبت شده است.

تاکی خاطر نشان کرد: شهرستان‌های فلاورجان، مبارکه، خمینی شهر، اصفهان و شاهین‌شهر و میمه، بیشترین متوسط تردد ساعتی را داشته‌اند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان تصریح کرد: سرعت متوسط در محورهای استان طی بازه ۱۱ تا ۱۵ خرداد ماه، ۸۷.۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۱.۳ کیلومتر بر ساعت افزایش داشته است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ر

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268887

مهمترین اخبار ایران و جهان: