نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 11:44

آب کشاورزی کانال چپ سد سنگر از فردا قطع می‌شود

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان از قطع آب کشاورزی کانال چپ سد سنگر از پنجشنبه، چهار خرداد ماه به مدت چهار روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدجواد خانی پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به قطع آب کشاورزی کانال چپ سد سنگر از فردا اظهار کرد: بر اساس برنامه نوبت‌بندی آب کشاورزی، آب کانال چپ سد سنگر برای شالیزار‌های منطقه مرکزی گیلان شامل شهرستان‌های رشت و خمام، از فردا پنجشنبه چهار خرداد، به مدت چهار روز قطع و از صبح روز دوشنبه هشتم خرداد ماه به مدت هشت روز وصل می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم رعایت تقویم زراعی از سوی کشاورزان گیلانی افزود: آب کانال راست سنگر (برای شالیزار‌های شرق گیلان) هم از فردا تا صبح روز دوشنبه هشتم خرداد وصل خواهد شد و پس از آن، از دوشنبه آینده به مدت چهار روز قطع می‌شود. 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان با تأکید به شهروندان و گردشگران به خودداری از مستقر شدن در بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری و تأسیسات آبی گفت: هر گونه تغییر در برنامه‌های آبیاری متناسب با شرایط آب و هوایی و نیاز‌های احتمالی نیز به شالیکاران استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235187

مهمترین اخبار ایران و جهان: