نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 15:32

کشف یک قلاده میمون رزوس در رباط‌ کریم

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان رباط‌کریم از کشف یک قلاده میمون رزوس توسط مأموران اجرایی این اداره خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، داریوش فرخی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فیروزکوه از زنده‌گیری و تحویل دو رأس بره‌ وحشی در گشت و پایش مأموران اجرایی خبر داد و گفت: مأموران اجرایی مستقر در سر محیط‌بانی منطقه «ارجمند» حین گشت و پایش منطقه واقع در روستای «اهنز» به فردی که دو رأس بره‌وحشی را با خود داشته، برخورد کردند.

 

وی با اشاره به اینکه پس از گفتگو با این شخص و بررسی موضوع مشخص شد که بره‌ها توسط چوپانی که از اتباع بوده، نگهداری می‌شود، افزود: مأموران بلافاصله برای اینکه بره‌ها را به زیستگاه اصلی خود بازگردانند به همراه این شخص بدنبال چوپان گشته ولی متأسفانه موفق به پیدا کردن وی نشدند و به ناچار بره‌ها را با خود به سرمحیط‌بانی «ارجمند» منتقل و از آنها نگهداری کردند.

فرخی ادامه داد: پس ازهماهنگی‌های بعمل آمده با اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، بره ها برای نگهداری و جلوگیری از تلف شدن به مرکز نگهداری حیات وحش پارک طبیعت پردیسان تحویل داده شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه تأکید کرد: شهروندان از دست زدن به نوزاد حیات وحش خودداری کرده و آنها را به هیچ عنوان از طبیعت جدا نکنند.

کشف یک قلاده میمون رزوس در رباط‌کریم

علی روشنی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رباط‌کریم از کشف یک قلاده میمون رزوس در توسط مأموران اجرایی این اداره خبر داد و گفت: طبق گزارش واصله به محیط‌زیست درخصوص تخلف فردی در نگهداری یک قلاده میمون نژاد رزوس ، مأموران حفاظت محیط‌زیست به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی با مقام قضائی و مأموران نیروی انتظامی یک قلاده میمون از این متخلف کشف وضبط شد، افزود: برای این متخلف پرونده قضائی تشکیل و به مراجع قضادی ارجاع خواهد شد.

روشنی تصریح کرد: این حیوان تا زمان تعیین تکلیف به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان تحویل داده شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235887

مهمترین اخبار ایران و جهان: