استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روز شهرکرد فرصتی برای معرفی ظرفیتهای عظیم و برندسازی شهرکرد به عنوان بام ایران است، گفت: اقدامات عمرانی مناسبی در کل شهر با اولویت نقاط کمتربرخوردار صورت گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری عصر امروز در آیین رونمایی از طرح روز شهرکرد گفت: روز شهرکرد فرصتی برای معرفی ظرفیتهای عظیم و برندسازی شهرکرد به عنوان بام ایران است.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کار برای روز شهرکرد نیاز به تلاش مستمر دارد، افزود: باید در این روز مشاهیر، بزرگان، شهدا، هنرمندان، نخبگان، امامزادگان، ورزشکاران و سایر چهرههای برتر به مردم شناسانده شوند.
وی با اشاره به اعتبارات خوب سفر ریاست جمهوری برای شهرستان شهرکرد، خاطرنشان کرد: طبیعت بکر و آب و هوای مناسب منطقه فرصتی است تا گردشگری شهرکرد به خوبی برای گردشگران تبیین شود.
اقدامات عمرانی با اولویت نقاط کمتربرخوردار صورت گیرد
حیدری با اشاره به ضرورت احیای هنرها و مشاغل دیرینه شهرکرد، بیان کرد: مردم باید ثمره کارهای فرهنگی را ببینند و پیشنهاد میشود برای ایجاد امید در مردم تا پیش از روز شهرکرد اقدامات عمرانی مناسبی در کل شهر با اولویت نقاط کمتربرخوردار صورت گیرد.
وی عنوان کرد: فضاسازی شهری، نصب تمثال شهدا، تجلیل از خانواده شهدا، احیای صنعت نمد در شهرکرد، ایجاد مرکز صنایع دستی در بافت قدیمی شهر و ایجاد بازار میوه و ترهبار با قیمت بازار روز تهران میتواند در مردم ایجاد انگیزه و امید کند.
هر شهر برای بیان هویت خود نیاز به برندسازی دارد
در ادامه محمدحسین واحدیان گفت: هر شهری برای بیان هویت خود نیاز به برندسازی دارد که باعث میشود مردم به شهر احساس تعلق و مسئولیتپذیری کنند و مشارکت بیشتری در امور شهری داشته باشند.
شهردار شهرکرد تصریح کرد: داشتههای شهری باید بیش از پیش به نمایش گذاشته شوند تا مردم به خصوص نسل جوان بیشتر شهر خود را بشناسند.
وی اظهار داشت: قبل از شروع سال جدید کارگروههای مختلفی تشکیل شد تا هر ادارهای بتواند در حوزه مرتبط خود برنامههای مختلفی اجرا کند و با وحدت و یکصدا شدن همه دستگاهها اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد.
کلنگزنی و افتتاح پروژههای متعدد به مناسبت روز شهرکرد
واحدیان با اشاره به اینکه برنامهها با هدف وحدت قومی اجرا میشوند، ادامه داد: در راستای ایجاد امید و انگیزه در بین مردم پروژههای متعددی تا روز شهرکرد کلنگزنی و افتتاح میشوند.
ماشالله ایزدی نیز گفت: اردیبهشت اوج شکوفایی بهار و فرصتی خوب برای معرفی شهرکرد به گردشگران است، اما گردشگری در شهرکرد مورد بیتوجهی قرار گرفته است.
مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر شهرکرد خاطرنشان کرد: شهرکرد را به عنوان پایتخت نمد میشناسند اما این هنر در شهر مغفول مانده و جدی گرفته نشده است لذا باید کمک شود تا بتوان این هنر را به عنوان برند شهرکرد به همگان معرفی کرد.
وی ادامه داد: اماکن تاریخی شهرکرد مورد بیمهری قرار گرفتهاند که باید مدیریت، احیا و بازسازی شوند، برای نمونه یکی از ساختمانهای قدیمی شهر در میدان فردوسی که کاربرد فروش ترهبار پیدا کرده است اما میتواند تبدیل به مرکزی با محوریت صنایع دستی و نمد شود و مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.
پایان پیام/ ۶۸۰۳۵