نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 10:08

بارش باران و تگرگ در زنجان تقویت می‌شود

زنجان-مدیرکل اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از بعد از ظهر امروز( شنبه) بارش باران و تگرگ در استان تقویت می‌شود.

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز (شنبه) بارش باران و تگرگ در استان تقویت می‌شود، گفت: امروز میزان بارش‌ها در اغلب مناطق استان افزایش خواهد یافت و به خصوص از ساعات بعدازظهر سامانه بارشی جدیدی وارد منطقه می‌شود که شاهد فعالیت آن در قالب بارش باران و احتمالاً تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: این سامانه روز یکشنبه نیز در استان فعال خواهد بود و در کنار بارش‌ها در ساعات بعدازظهر وزش بادهای شدید و نسبتاً شدید را شاهد خواهیم بود.

رحمان نیا با بیان اینکه از روز دوشنبه تا چهارشنبه شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود، افزود: امروز و فردا هوا در نقاط مختلف استان خنک است و از بعد از ظهر دوشنبه هفته جاری دوباره دمای هوا در استان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: ۲ روز قبل امواج بارشی وارد این استان شده است که بر اثر آن رگبارهای پراکنده باران و بارش تگرگ را در برخی نقاط شاهد بودیم که این امواج امروز تقویت خواهد شد.

رحمان نیا همچنین از وقوع وزش باد شدید در استان خبر داد و تاکید کرد: در این میان به شهروندان توصیه می‌شود در کنار ساختمانهای نیمه کاره و درختان فرسوده تردد نکنند. وی به وضعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: دمای هوای استان تا اواخر روز یکشنبه کاهش یافته و هوا خنک‌تر می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224087

مهمترین اخبار ایران و جهان: