نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 15:00

۲۰ آلایندگی در محورمهارلو وجود دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: ۲۰ آلایندگی نقطه‌ای در ۵۰ کیلومتر از پل چنارراهدار تا تالاب مهارلو وجود دارد که توانستم بخشی از مشکل فاضلاب را حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عطا پورشیرزاد در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست از ۱۶ تا ۲۲ خردادماه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و اظهار داشت: در نوروز امسال ۳۰ مورد تخلف محیط زیستی کشف شده که نشان از پیگیری و جدیت کار همکاران در محیط زیست استان فارس دارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر استشمام بوی بد در ورودی جنوب شرقی شیراز، همچنین آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب در شهر شیراز، گفت: ۲۰ آلایندگی نقطه‌ای در ۵۰ کیلومتر از پل چنارراهدار تا تالاب مهارلو داریم که توانستیم بخشی از فاضلاب را حل کنیم از جمله فرودگاه و پادگان‌ها که به شبکه فاضلاب وصل شده اند و در بخشی محیط زیست در جایگاه نظارتی مسائل را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: جلوگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب به عهده وزارت نیرو و بهداشت است و محیط زیست در کنار این ارگان‌ها می‌باشد اما محیط زیست با وجود دغدغه‌ای که دارد با جدیت وارد موضوع شده است.

پورشیرزاد در ادامه با اشاره به احراز شهادت محیط‌بانان اذعان کرد: همکار محیط زیست که رابطه همکاری داشته است، شهادتش احراز شد اما در رابطه با همیار محیط زیست در تلاشیم تا از وزارت کشور احراز آن انجام شود.

پایان پیام/ ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277643

مهمترین اخبار ایران و جهان: