نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 14:03

شاخص بیکاری در شهرستان‌های مهر و لامرد در فارس کاهش یافته است

شیراز - نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس گفت: با توجه به افزایش فعالیت واحدهای صنعتی در شهرستان‌های مهر و لامرد شاخص بیکاری این شهرستان‌ها در استان فارس کاهش یافته است.

سیدموسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مهم‌ترین موضوعی که مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رشد تولید به آن تاکید داشته‌اند موضوع افزایش اشتغال در نواحی صنعتی و اقتصادی است.

وی ادامه داد: در راستای تحقق منویات رهبری با افزایش فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در منطقه انرژی بر لامرد شاهد افزایش ایجاد اشتغال در شهرستان بوده به گونه‌ای که شاخص بیکاری در لامرد و مهر کاهش قابل توجه‌ای داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشکلات معیشتی در شهرستان‌های لامرد و مهر مشهود است از این رو در تلاش هستیم تا زمینه ایجاد اشتغال در منطقه را فراهم کرده تا از این طریق مشکلات موجود در جامعه برطرف شود.

وی گفت: دولت سیزدهم در مسائل خارجی و دیپلماسی خارجی عملکرد خوبی داشته و توانسته است با ارتباط خوب بین المللی زمینه همکاری‌های دو جانبه با کشورهای همسایه را فراهم کند.

موسوی تاکید کرد: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم کشور بوده از این رو می‌توان با ایجاد اشتغال در مناطق مختلف کشور این توطئه دشمن را خنثی کرد و زمینه توسعه یافتگی در ایران را فراهم کرد.

او با اشاره به اینکه شهرستان لامرد بیش از ۱۵ سال است که با مشکل کبود آب مواجه است تاکید کرد: با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش سطح سفره‌های زیر زمینی لذا احداث خط انتقال آب به شهرستان بیش از هر زمان دیگری الزام‌آور است البته نباید فراموش کرد که ایجاد صنایع انرژی بر در این شهرستان نیز دارای مزیت نسبت به سایر مناطق کشور است.

به گفته این مقام مسئول کارخانه آلومینیوم جنوب با اجرای طرح‌های توسعه محور به حداکثر توان خود در تولید رسیده است.

موسوی با انتقاد از برخی از مسؤلین شهرستان و گفت: پروژه آزادراه لامرد پارسیان، احداث شهر جدید تابناک متوقف شده، و حتی طرح توسعه منطقه ویژه لامرد نیز دچار مشکلات مختلفی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1274943

مهمترین اخبار ایران و جهان: