نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 20:19

آمریکا و کویت رزمایش مشترک برگزار کردند

ارتش کویت و آمریکا رزمایش مشترک هلی‌برن از روی هواپیمای ترابری سی-130 انجام دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی آمریکا و کویت در یک رزمایش مشترک بارگیری و پرتاب تجهیزات نظامی و لجستیکی از روی هواپیمای لاکهید سی-۱۳۰ هرکولس را تمرین کردند.

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، سفارت آمریکا در کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان دو کشور در همکاری یا یکدیگر اقدام به بارگیری هواپیما، تجهیز محموله‌ها به چتر نجات، رهاسازی محموله‌ها و اجرای تمامی مراحل کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که تمرین نظامی مذکور در راستای توسعه روابط دو جانبه و طولانی مدت میان دو کشور انجام گرفته است.

این تمرین نظامی در حاشیه مراسمی برای یادبود نظامیان کشته شدگان دو کشور به خصوص در خلال جنگ آزادسازی کویت (۱۹۹۱) در پایگاه نظامی «عریفجان» برگزار شد.

در همین راستا «جیمز هولشنایدر» کاردار سفارت آمریکا در کویت یکشنبه گذشته گفت که واشنگتن در پرونده‌های مختلفی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس همکاری دارد و در راستای گسترش روابط نظامی با این کشورها تلاش می‌کند.

در سوم خرداد نیز وزارت دفاع امارات متحده عربی از برگزاری رزمایش یک هفته‌ای با نظامیان آمریکا در خاک امارات و با هدف افزایش آمادگی رزمی خبر داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1250487

مهمترین اخبار ایران و جهان: