نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 21:15

بسیج سازندگی یکی از ارکان مهم امیدآفرینی در بین محرومین است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک گفت: بسیج سازندگی در طی سال‌های فعالیتش نقش مهمی در محرومیت زدایی و آبادانی روستاها و مناطق محروم داشته و یکی از ارکان مهم امیدآفرینی در بین محرومین است.

سرهنگ دوم پاسدار عماد بهرامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک در گفت و گو با خبرنگار فارس از خوروبیابانک، ضمن تبریک سالروز تأسیس بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیجیان با روحیه انقلابی از گردنه‌های سخت عبور کردند و هنرنمایی آن‌ها در میدان‌های نبرد، حماسه‌ها و موفقیت‌های بزرگی خلق کرده است.

وی ادامه داد: بسیج در صحنه‌های مختلف از دفاع مقدس و جهادهای سازندگی، فرهنگی و علمی تا بحران‌هایی چون سیل و کرونا خوش درخشیده و توانسته علاوه بر تبدیل تهدیدها به فرصت، دشمن را در اهداف پلید علیه ملت ناکام بگذارد.

بهرامی تصریح کرد: بسیج سازندگی یکی از قشرهای مهم و خدمت‌رسان است که با هدایت و راهبری رهبر معظم انقلاب برای استفاده از ظرفیت جوانان و هویت بخشیدن به توانمندی‌های جوانان در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی تشکیل شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی در طی سال‌های فعالیتش نقش مهمی در محرومیت زدایی و آبادانی روستاها و مناطق محروم داشته و یکی از ارکان مهم امیدآفرینی در بین محرومین است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی گفت: عملیات لای‌روبی و مرمت ۲۵ رشته قنات در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۲۸٠ میلیون ریال، احداث کانال بتنی آب‌رسانی برای کشاورزان ۴ روستا با اعتبار ۱ میلیارد و ۲۶٠ میلیون ریال، لوله‌گذاری آب شرب در دو روستا با اعتبار ۱ میلیارد و ۷٠٠ میلیون ریال در یک سال گذشته انجام شده است.

بهرامی بیان کرد: مرمت ۲۲ واحد مسکونی اقشار ضعیف و محروم با اعتبار ۲ میلیارد و ۲٠٠ میلیون ریال از فعالیت بسیج سازندگی در حوزه مسکن است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک افزود: مرمت سرویس بهداشتی و مفروش کردن مساجد، توزیع ۶ نوبت بسته‌های معیشتی، اعطای ۴۳ سری جهیزیه، توزیع ۱۹۵ بسته لوازم التحریر، نصب مخزن آب در سه روستا، حضور تیم‌های پزشکی جهادی، کاشت نهال خرما، توزیع لوازم خانگی در میان خانواده‌های محروم و پخت غذای گرم در مناسبات مختلف بخشی از اقدامات بسیج در حوزه محرومیت زدایی بوده است.

وی با اشاره به تلاش بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی محرومین و اقشار کم درآمد گفت: اجرای ۱٠ طرح نیروگاه خورشیدی، اعطای ۲۱ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال تسهیلات اشتغال، ایجاد و توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه با عضویت بیش از هزار نفر و ایجاد کارگاه‌های قالیبافی و خیاطی در طول یک سال گذشته به همت بسیج سازندگی شهرستان انجام شده است.

پایان پیام/۶۳۱۳۰/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1198787

مهمترین اخبار ایران و جهان: