نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 07:47

ارائه خدمات به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت تداوم داشته باشد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ارائه خدمات به خانواده‌هایی که مشمول طرح جوانی جمعیت می‌شوند نباید فقط به زمان تولد کودکان محدود باشد، بلکه این خدمات باید به خانواده‌ها در مدارس و مراحل بعدی زندگی نیز ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی در جلسه جوانی جمعیت با تسلیت فرارسیدن ایام ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای حادثه پانزده خرداد اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب با اراده و باور قوی وارد میدان مبارزه شدند و با همراهی ملت ایران در برابر مستکبران جهان ایستاداند و به پیروزی رسیدند لذا ما نیز در انجام کارها باید با اراده و باور قوی وارد میدان شویم.

محمد کرمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح کشور بیان داشت: موضوع جوانی جمعیت اهمیت ویژه‌ای دارد که برنامه‌ریزی‌، اجرا و پیگیری‌های مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: مسئولان باید شرایط لازم و تسهیلات مطرح شده در این طرح را پیگیری و اجرا کنند.

استاندار با تاکید بر توجه ویژه به نوجوانان و جوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی استان اذعان کرد: ایجاد تعاونی‌های دانش‌بنیان با همکاری دستگاه‌های اجرایی؛ جهادکشاورزی، صنعت و معدن، و بنیاد‌مسکن در راستای مهارت‌آموزی و آینده‌نگری جوانان و نوجوانان شتاب بیشتری بگیرد.

 وی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در نظام تربیتی و تاثیر این نظام تربیتی بر خانه، خانواده و دانشگاه به همکاری همه سازمانها با این نهاد تاکیدکرد.  

وی با اشاره به دستورالعمل‌های طرح جوانی جمعیت بیان داشت: بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، و بانک‌ها موظف هستند، در زمینه تحویل زمین و ارائه تسهیلات اقدام نمایند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکلات زوج‌های نابارور افزود: مسئولان مربوطه بایستی امکانات، تجهیزات و زمینه حضور متخصصین مورد نیاز در مرکز ناباروری استان را فراهم کنند.

  وی با اشاره به مبانی نظری قوی، دستورالعمل‌ها و آموزه‌های قرآن بر اهمیت جایگاه این کتاب آسمانی و سیره اهل بیت در نظام تربیتی تاکید نمود.

کرمی بیان داشت: حوزه فرهنگ بسیار مهم است و بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در سطح جامعه در حوزه‌های جمعیت، اقتصاد، فناوری و....ریشه‌ فرهنگی دارد، که با بهره‌گیری از آموز‌ه‌های دین اسلام می‌توانیم این مسائل را حل کنیم.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1267287

مهمترین اخبار ایران و جهان: