نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 09:55

آثار معلم شهید استاد مطهری رویکرد تبیینی دارد

کرج- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: آثار به یادگارمانده از معلم شهید استاد مرتضی مطهری با رویکرد تبیینی که دارد می‌توان از آن برای آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی مورد توجه معلمان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجرگشت شامگاه سه‌شنبه در جشن متمرکز بزرگداشت هفته معلم که با حضور احمد محمود زاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و سایر مسئولان البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزارشد، افزود: از استاد مطهری آثار ارزشمندی به یادگار مانده است که با مطالعه آن می‌توان به درک رسید و به موقع عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری در اثر داستان و راستان، تعلیم و تربیت را تبیین می‌کند و یا در کتاب اصول فلسفه و رئالیسم روشنگری می‌کند.

وی بیان کرد: شهید مطهری در آثارش با مخاطب ارتباط قرار می‌کند و این نگاه تبین گرایانه در حوزه آموزش و پرورش دارای اهمیت زیادی است.

حجرگشت با بیان اینکه رسالت معلم در عصر حاظر بنا بر فرموده و تاکید رهبر معظم انقلاب، تببین گری است.

وی ادامه داد: معلمان دغدغه تعلیم و تربیت در جامعه را دارند وبهتریت شیوه برای روشنگری نسل نو تبیین است.

وی تصریح کرد: مهمترین مسئله جامعه، مسئله فرهنگ مملکت است که باید برای تحقق آن به فرمایشات و توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب عمل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش از شورای اسلامی شهر و اعضای شورای اسلامی کرج در برگزاری ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم قدر دانی کرد و گفت: معلمان سال سخت تحصیلی را پشت سر گذاشتند که برای ما دارای پیام تربیتی و تبیینی است.

حجرگشت تاکید کرد: ۵۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته و ۱۰ هزار معلم در مدارس غیر دولتی و بیش از ۵۲۰ هزار دانش آموز بیانگر اهتمام هرچه بیشتر مسئولان و خیرین در این حوزه مهم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1201643

مهمترین اخبار ایران و جهان: