نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 22:45

روستای هجیج شهرستان پاوه هفتمین روستای سالم استان کرمانشاه

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روستای هجیج شهرستان پاوه هفتمین روستای سالم استان کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شکیبا بعد از ظهر سه شنبه در جشنواره روستای سالم که در روستای هجیج شهرستان پاوه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره روستای سالم ابتکار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و امیدواریم که در کشور نیز اجرایی شود و اینکه خود مردم متولی اجرای این طرح هستند به عنوان نقطه قوت این برنامه است.

وی افزود: این جشنواره تاکنون در شش روستای استان کرمانشاه برگزار شده و روستای هجیج شهرستان پاوه هفتمین روستای سالم استان است که موفق به اجرای این طرح شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: شاخص‌های بهداشتی و سلامت در این روستا به نحو مطلوبی رسیده و در بیشتر موارد این شاخص‌ها ۱۰۰ درصد است.

شکیبا بیان کرد: برای اجرای طرح روستای سالم هجیج سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده که ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اجرای این طرح اختصاص یافته و نهادها و ارگان‌های دیگر نیز در اجرای این طرح همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

وی ادامه داد: تمام امکانات بهداشتی و زیرساختی در داخل روستا موجود است و با پیگیری‌های صورت گرفته تا سه ماه آینده تصفیه خانه فاضلاب در روستا راه اندازی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1201143

مهمترین اخبار ایران و جهان: