نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 10:27

تاکید سفیر ایران بر جایگاه ویژه عمان در سیاست خارجی

«علی نجفی خوشرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان ضمن تاکید بر جایگاه ویژه مسقط در سیاست خارجی تهران اعلام کرد که گفت‌و‌گوهای مفید دو کشور دربار مسائل اقتصادی و سیاسی ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در مصاحبه با یک رسانه عمانی درباره سفر «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان به ایران و روابط تهران و مسقط صحبت کرد.

وی در مصاحبه با «مسقط دیلی» اظهار داشت که سفر سلطان عمان به تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، سطح بی‌سابقه‌ای از مشارکت و همکاری بین دو ملت را تقویت خواهد کرد.

سفیر ایران در عمان با تاکید بر روابط تاریخی و ممتاز دو کشور، روی ادامه هماهنگی و رایزنی مستمر در زمینه مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی بین ایران وعمان دست گذاشت.

علی نجفی خوشرودی تصریح کرد: «علاوه بر این، هر دو کشور درباره مسائل اقتصادی و سیاسی که به نفع مردمشان است، گفت‌و‌گوهای مفیدی انجام می‌دهند».

سفیر تهران در مسقط ضمن تحسین تلاش‌های مشترک برای تقویت ارتباطات هوایی و دریایی بین دو طرف گفت: «انتظار می‌رود این (ارتباطات) تأثیر بسزایی در تقویت مبادلات تجاری و اقتصادی بین تهران و مسقط داشته باشد».

وی بر تأثیرات مثبت معافیت شهروندان هر دو کشور از شرایط روادید سفر تاکید کرد و گفت،  این سیاست نه تنها گردشگری را تسهیل کرده است بلکه منجر به افزایش تعداد پروازهای روزانه بین ایران و عمان شده و روابط تجاری را بیشتر از قبل تقویت کرده است.

سفیر ایران در عمان تاکید کرد: عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دارد چرا که رهبر معظم انقلاب همواره از نقش متوازن و تاثیرگذار عمان در منطقه و جهان تمجید می‌کنند.

اظهارات علی نجفی خوشرودی در شرایطی مطرح شده که قرار است امروز یکشنبه هفتم خرداد ماه، «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان در پاسخ به دعوت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و به منظور انجام سفری ۲ روزه به تهران بیاید. 

در آستانه این سفر، وزارت امورخارجه عمان روز جمعه (پنجم خرداد ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که میانجی‌گری‌های این کشور بین ایران و بلژیک برای حل موضوع شهروندان بازداشت‌ شده دو کشور موفق بوده و قرار است افراد آزاد شده به مسقط منتقل شوند.

در پی این توافق، «اسدالله اسدی» دیپلمات بازداشت‌ شده ایرانی در بلژیک با یک زندانی بلژیکی به نام «الیویه وندکاستیل» مبادله شد. 

در همین ارتباط، علی نجفی خوشرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در پیامی توئیتر نوشته بود: اعتماد سرمایه ارزشمند در روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان است و خیرخواهی و مساعی جمیله سلطنت عمان را ارج می‌نهیم.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1243587

مهمترین اخبار ایران و جهان: