نیوز سیتی!
15 آذر 1401 - 14:40

شهرداری آمادگی برای تأمین پیش‌پرداخت واگن‌ها را دارد / قرارداد درگیر روند اداری است

رئیس شورای شهر تهران در خصوص تأمین 630 واگن از چین گفت: دولت باید پیش‌پرداخت را بدهد هنوز این قرارداد به اتمام نرسیده شهرداری آمادگی برای تأمین پیش‌پرداخت را دارد اما این قرارداد درگیر روند اداری است.

به گزارش خبرنگار فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: برای مناسب‌سازی شهر برای معلولان باید پیش از آغاز یک پروژه بررسی‌های لازم صورت گیرد. در گذشته چنین چیزی نبود و از سال 84 مصوبه شورای شهر تهران برای اولین بار در این زمینه ابلاغ و برنامه‌ها اجرا شد.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از ساختمان‌ها مناسب‌سازی نشده بود با توجه به این موضوع ساختمان‌ها باید پس از اجرا مناسب‌سازی می‌شد. هر جا تعمیر و بازسازی می‌شود مناسب‌سازی هم همزمان صورت می‌گیرد. تمام خیابان ولیعصر در دوره سوم مدیریت شهری مناسب‌سازی شد و ایرادات آن برطرف شد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص وسایل حمل و نقل عمومی برای معلولان گفت:‌ برای سرویس مدارس معلولان فکر شده بود و پس از مدتی تعطیلی قرار شده مجددا راه‌اندازی شود. اتوبوس‌ها هم معمولا دارای رمپی هستند که مناسب معلولان است.

چمران در ادامه در خصوص تأمین واگن گفت:‌وضعیت تأمین واگن مناسب نیست و باید با همکاری دولت و بانک مرکزی اقدامات لازم انجام شود. هنوز قرارداد با چین به اتمام نرسیده که این موضوع جای گله دارد. این قرارداد هنوز عملیاتی نشده و در صورت عملیاتی شدن یکسال و نیم زمان می‌خواهد تا واگن‌ها وارد چرخه شوند.

وی تأکید کرد: شهرداری آمادگی برای تأمین پیش‌پرداخت را دارد و مشکلی وجود ندارد در این خصوص دولت باید اقدام کند اما این قرارداد درگیر روند اداری است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 899443

مهمترین اخبار ایران و جهان: