نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 16:23

حضور مستمر پلیس در گردنه‌های برف‌گیر کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح زمستانی پلیس راه از حضور مستمر پلیس در گردنه‌های برف‌گیر کرمانشاه خبر داد.

کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شروع فصل سرما و بارندگی آن از اعمال طرح‌های زمستانی خبر داد و اظهار کرد: طرح زمستانی ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه ۲۳ آذرماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در طول مدت اجرای طرح زمستانی تیم‌های پلیس راه به صورت ویژه و شبانه روزی در گردنه‌های برف‌گیر استان کرمانشاه شامل گردنه بید سرخ در محور صحنه به کنگاور، گردنه مله ماس در محور بیستون به سنقر و گردنه قلاجه در محور اسلام آباد غرب به گیلانغرب مستقر شده‌اند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با تاکید بر نظارت و مستقر شدن تیم‌های پلیس راه در سایر محور و گردنه‌های برف‌گیر، تصریح کرد: علاوه بر گردنه‌های برف‌گیر مهم در توجه ویژه‌ای نیز به گردنه‌های سربیل، پلنگانه و خسرو آباد خواهیم داشت.

دستغیب خاطر نشان کرد: علاوه بر حضور ۲۴ ساعته تیم‌های پلیس راه تیم‌های امدادی مانند فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و راهداری به منظور خدمات‌رسانی، کمک‌رسانی و رفع نیازهای اولیه در طول مدت طرح زمستانی حضور مستمر خواهند داشت.

وی با اشاره به چند توصیه به رانندگان، تاکید کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ در تمام راه‌های کشور در هر شرایط آب و هوایی از الزامات بوده و نیز برخی وسایل جانبی دیگر شامل بیلچه، طناب، مواد خوراکی خشک، پتو و… نیز برای مواقع حساس مورد نیاز در مسیر است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: در طول طرح زمستانی رانندگان توجه داشته باشند اگر در مسیر با شرایط جوی متفاوت و بارندگی مواجه شدند نحوه رانندگی در این شرایط را مورد توجه قرار داده و نکات ایمنی و حد فاصل خود را با سایر دستگاه‌ها را رعایت کنند.

دستغیب با اشاره به برخورد با متخلفین در طرح زمستانی، عنوان کرد: در گردنه‌های برف گیر مشخص شده که در طرح زمستانی به طور ویژه اعمال خواهد شد در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی توسط نیرو و گشت‌های حاضر در گردنه متوقف شده و تا زمان مطمئن شدن از ایمنی کامل خودرو اجازه حرکت نخواهند داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 916043

مهمترین اخبار ایران و جهان: