نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 15:22

تحریم مانع پیشرفت کشور نشده است

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: با وجود تحریم‌ها پیشرفت‌های بسیار خوبی در کشور به دست آمده است و نمره بالایی در حوزه‌های مختلف علمی داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این دیدار با بیان اینکه دانشمندان اسلامی در نجوم سربلند هستند، اظهار کرد: سوگندهای قرآنی نظیر «وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا، وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا» بیانگر این است که نجوم‌شناسی در قرآن بسیار مورد توجه قرار دارد و علمِ به این حوزه کمک می‌کند تا ما شناخت عمیق‌تری نسبت به آیات قرآن پیدا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به پشتوانه‌های دینی و قرآنی ضروری است دانشمندان ما در عرصه نجوم، پیشگام باشند و الحمدلله با وجود تحریم‌ها پیشرفت‌های بسیار خوبی به دست آمده است و نمره بالایی در حوزه‌های مختلف علمی داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند می‌فرماید ما هرگز راهی برای تسلط کافران بر مؤمنان قرار ندادیم؛ این مهم شامل همه حوزه‌ها می‌شود ما در حوزه‌های علمی، تکنولوژی، فضا و سلاح نباید کاری کنیم دشمن دست برتر نسبت به ما داشته باشد، خدا خطاب به مؤمنین می‌فرماید قرار من این نیست که به کافران سیطره و سلطه نسبت به شما بدهم، مگر اینکه خودتان کاهلی کرده باشید که باعث سیطره آن‌ها شده باشید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر بخواهیم مطالبه خدا یعنی «ولقد کرمنا بنی آدم» تحقق پیدا کند، تا زمانی که خودمان را محتاج دیگران می‌بینیم، تا زمانی که مردم ما خود را ضعیف می‌بینند این مهم خدا محقق نمی‌شود.

وی افزود: اگر مردم ما توانمندی‌های خود را نشناسند و احساس کنند عقب‌مانده هستند، کرامت انسانی آن‌ها که مهم‌ترین مسئله است آسیب جدی می‌بینید اما اقدامات شما عزت و کرامت جامعه را احیا می‌کند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: موضوع برکت نیز بسیار حائز اهمیت است، آن کسی که با اخلاص و برای عبادت و بندگی کار می‌کند کارش سرشار از برکت می‌شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند کار شما مصداق جهاد است، خدای متعال فرموده اگر حق جهاد اتفاق بیفتد من درهایی که فکر می‌کنید بسته است را برای شما می‌گشایم.

دکتر محمدجواد لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در ابتدای این دیدار اظهار کرد: یکی از طرح‌های بزرگ در طول چند قرن گذشته، رصدخانه ملی است که پس از ۲۰ سال تأسیس شد و اکنون در جهان اسلام، جمهوری اسلامی نخستین کشوری است که رصدخانه ملی دارد، این موضوع بسیار مورد توجه رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: شتابگر ملی نیز یکی از طرح‌های عظیم است که عظمت آن بسیار بیشتر از طرح رصدخانه است و تأسیسات عظیمی دارد، آقای رئیس‌جمهور در سفری که به استان قزوین داشتند بودجه خوبی برای این طرح در نظر گرفتند.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی عنوان کرد: در ابتدا بودجه این پروژه کم بود، اما با حمایت رهبر معظم انقلاب این پروژه راه‌اندازی شد و اکنون وارد فاز جدیدی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 912743

مهمترین اخبار ایران و جهان: