نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 05:28

عجز و لابه زلنسکی در کنگره آمریکا: به پول و سلاح نیاز داریم

رئیس جمهور اوکراین طی سخنرانی در کنگره آمریکا، ضمن تکرار اتهام بی‌اساس کمک نظامی ایران به روسیه، از قانونگذاران آمریکایی خواست کمک مالی و تسلیحاتی بیشتری به کی‌یف ارسال کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بامداد پنجشنبه بعد از دیدار با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود، به صحن کنگره رفته و به سخنرانی پرداخت.

زلنسکی در نطق خود گفت: «اوکراین علی‌رغم همه مشکلاتی که با آن مواجه است، مقاومت می‌کند. برای پیروزی بر روسیه هر کاری که در توان داریم انجام خواهیم داد. جنگ کنونی فقط در مورد اوکراین و اروپا نیست، بلکه در مورد آینده دموکراسی و دفاع از آزادی مردم است».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی درباره وضعیت جنگ در منطقه «باخموت» توضیح داد: «با وجود بمباران مداوم نیروهای روسی از ماه می گذشته، شهر باخموت همچنان پایدار است. اوکراینی‌ها هرگز تسلیم نخواهند شد و به دفاع از کشور خود ادامه خواهند داد».

رئیس جمهور اوکراین سپس با گدایی از کنگره آمریکا اظهار داشت: «توپخانه‌ای که داریم، برای نیروهای ما که از شهر باخموت دفاع می‌کنند کافی نیست. کمک‌های مالی برای ما بسیار مهم است و ما با بالاترین درجه مسئولیت با آن برخورد می‌کنیم. شما می‌توانید با سرعت بخشیدن به سرعت کمک خود به ما، پیروزی ما در جنگ را تسریع کنید».

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 925687

مهمترین اخبار ایران و جهان: