نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 00:05

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدصادق روحانی(ره) در مسجد اعظم قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت عالم ربانی مرحوم آیت‌الله سیدصادق روحانی(ره) در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم بزرگداشت عالم ربانی مرحوم آیت‌الله سیدصادق روحانی(ره) امشب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که با سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز همراه بود، حجت‌الاسلام سیدمهدی حائری قزوینی گفت: نبوغ مرحوم روحانی آن چنان بود که در سنین جوانی به درجه اجتهاد نائل شد و بعد از بازگشت به ایران، در زمان مرجعیت اعلای آیت‌الله بروجردی‌(ره) رساله‌اش انتشار پیدا کرد.

وی بیان کرد: مرحوم بروجردی به آیت‌الله روحانی عنایت ویژه‌ای داشت؛ کتاب ارزشمند فقه‌الصادق که غنی از تعریف است به مثابه یک دوره فقه با استدلال محکم و بیانات بسیار متقن در سالیان متمادی چاپ و منتشر شده و در حوزه‌های علمیه محور التفات و توجه علما و فقهیان بوده و یکی از آثار این عالم بزرگ و ربانی به شمار می‌آید.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر مردم قم و طلاب و روحانیون، شخصیت‌های حوزوی همچون آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیات سیداحمد خاتمی، سیدهاشم حسینی بوشهری و عباس کعبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام محمود محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم و حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت حضور داشتند. 

پایان پیام/78032

منبع: فارس
شناسه خبر: 919043

مهمترین اخبار ایران و جهان: