نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 13:30

برگزاری عزارداری باشکوه از شاخصه‌های مردم زنجان است

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان برگزاری عزاداری باشکوه در ایام محرم را شاخصه مردم زنجان دانست و گفت: سراسر نهضت عاشورا بیانگر فداکاری آل الله برای دین خدا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید ناصحی مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان برگزاری عزاداری باشکوه در ایام محرم را شاخصه مردم زنجان دانست و اظهار کرد: سراسر نهضت عاشورا بیانگر فداکاری آل الله برای دین خدا است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان به بصیرت مردم زنجان برای انتخاب شهید و روز شاخص برای برگزاری عزاداری برای شهدای عاشورا تاکید کرد و افزود: همین انتخاب برنامه‌های عزداری زنجانی‌ها را شاخص کرده است.

در ادامه جلسه لوایح ارائه شده توسط شهرداری بررسی و دو طرح مزایده تصویب و چند لایحه از جمله پرداخت مبلغی به حسینیه اعظم در قبال استفاده عمومی از سرویس‌های بهداشتی طرح ولی تصویب نشد که در موقع طرح آن نظرات موافق و مخالف مطرح شد.

از جمله مسائل مطرح شده در مورد رد این لایحه این بود که علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان گفت؛ که دلیل رد آن حضور من به عنوان رئیس هیأت امنا در حسینیه است که اعضای شورا با این نظر مخالفت کرد او خواهان ارائه طرحی همه جانبه در مورد سرویس‌های بهداشتی سطح شهر شدند.

دیگر لایحه‌ جنجالی مطرح شده در مورد مبلغ تکلیفی استان به شهرداری برای جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر بود که بر اساس گفته حسین حمزه‌لوپاک یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان، استان با تعیین سهم یک میلیارد و 800 میلیون تومانی برای شهرداری از مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون تومانی، در واقع نمی‌خواهد در این حوزه در زنجان هزینه‌ای انجام دهد که این مسئله مورد تایید شهردار زنجان هم قرار گرفت، در نهایت لایحه مورد نظر تصویب ولی قرار شد در جزئیات آن تجدید نظر شود.

تصویب ارائه رایگان خدمات توسط ناوگان اتوبوسرانی در روزهای هشتم و یازدهم محرم از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401487

مهمترین اخبار ایران و جهان: