نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 03:39

احتمال استفاده از نارنجک صوتی توسط پلیس صهیونیستی علیه معترضان

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند در صورت تداوم تظاهرات در فلسطین اشغالی علیه تغییرات قضائی کابینه تل‌آویو، احتمال دارد پلیس این رژیم برای متفرق‌کردن معترضان و بازگشایی جاده‌ها به نارنجک‌های صوتی متوسل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تداوم و افزایش حجم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه تصویب طرح تغییرات قضائی کابینه تل‌آویو در کنست، گفته می‌شود پلیس این رژیم نیز به روش‌های خشن‌تری برای مقابله با اعتراضات روی می‌آورد.

نیروهای پلیس رژیم موقت صهیونیستی که دیگر سوار بر اسب با چند هزار تظاهرات‌کننده در بزرگراه‌ها و جاده‌های تل‌آویو روبه‌رو می‌شوند، در حال ناامیدشدن از روش‌های فعلی مقابله با معترضان هستند.

شبکه ۱۲ تلویزیون صهیونیستی اما گزارش داد که پلیس در حال بررسی استفاده از نارنجک‌های صوتی یا گیج‌کننده برای پاکسازی راحت‌تر و سریعتر جاده‌ها و بزرگراه‌هایی است که توسط معترضان بسته شده‌اند.

این شبکه با نشان‌دادن تصویری از یک نیروی امنیتی که جعبه‌ای از نارنجک‌های صوتی را در دست دارد، گفت که این امر، نشان‌دهنده خشن‌تر شدن تاکتیک‌های پلیس رژیم جعلی صهیونیستی علیه جمعیت خودی است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، این تجهیزات نظامی که با ایجاد یک انفجار صوتی قوی و فلاش کورکننده برای گیج و زمین‌گیر کردن افراد استفاده می‌شود، معمولاً توسط پلیس صهیونیستی علیه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی به کار می‌رود.

شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم نیز گزارش داد که تصاویر دریافتی از روند تظاهرات در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که خشونت پلیس علیه معترضان صهیونیست افزایش چشمگیری داشته است.

پارلمان رژیم صهیونیستیروز دوشنبه با ایجاد تغییراتی جنجالی در نظام قضائی اسرائیل به عنوان بخشی از لایحه پیشنهادی نتانیاهو رأی مثبت داد. 

تصویب بخش‌هایی جنجالی از طرح نتانیاهو به معنی نتیجه‌بخش بودن تلا‌ش‌هایی است که کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی از چند ماه پیش برای تضعیف قوه قضائیه آغاز کرده است. این تلاش‌ها، از سوی دیگر، تظاهرات‌های اعتراضی مستمر از سوی منتقدان و مخالفان طرح را در پی داشته است. 

بندی که به تصویب رسید مانع از آن می‌شود که قوه قضائیه توان ایجاد هر گونه اصلاح و تعدیل بر روی تصمیم‌های کابینه رژیم صهیونیستی را حتی اگر آنها را «غیرمعقول» تشخیص دهد نخواهد داشت. پیش از این اصلی به نام «عدم معقولیت» تضمین کرد که دیوان عالی رژیم صهیونیستی می‌تواند تصمیم‌های دیگر قوه‌ها را در صورت غیرمعقول بودن آنها ملغی کند. با تصویب این طرح چنین امکانی برای قوه قضائیه از بین رفته و دادگاه‌ها توان مداخله در تصمیم‌های سایر قوا را نخواهند داشت. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1399787

مهمترین اخبار ایران و جهان: