نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 23:17

فون درلاین: اروپا استفاده از زور در ایندو-پاسیفیک را برنمی‌تابد!

رئیس کمیسیون اروپا امروز پس از دیدار با رئیس‌جمهور فیلیپین در ادامه سیاست‌های ضدچینی بروکسل ادعا کرد: اروپا استفاده از زور در منطقه ایندو- پاسیفیک را برنمی‌تابد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز دوشنبه در جریان سخنرانی خود در شهر مانیل پایتخت فیلیپین با سوء استفاده از مناقشه آبی میان کشورهای منطقه، ادعا کرد که اروپا اقدامات تجاوزکارانه در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام (ایندو- پاسیفیک) را تحمل نخواهد کرد!

رئیس کمیسیون اروپا با تأکید ادعایی خود بر موضع اتحادیه اروپا در به رسمیت شناختن تصمیم دادگاه لاهه در سال ۲۰۱۶ میلادی مبنی بر باطل دانستن ادعاهای گسترده چین در آب‌ های مورد مناقشه منطقه، هشدار داد که اروپا اقدامات تجاوزکارانه را نه در اوکراین و نه در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام تحمل نخواهد کرد!

سفر «اورزلا فون در لاین» به بهانه بهبود روابط پس از سپری شدن یک دوره پرتلاطم بین اتحادیه اروپا و رودریگو دوترته رئیس جمهور پیشین این کشور بر سر موضوعات به ظاهر حقوق بشری بوده است.

این دیدار در زمانی انجام شد که اتحادیه اروپا در حال ارزیابی تمدید مشوق‌ های تجاری ویژه، از جمله تعرفه‌ های کاهش‌ یافته برای طیف گسترده‌ ای از محصولات فیلیپین است.

«اورزلا فون در لاین» پس از دیدار با «فردیناند مارکوس جونیور» رئیس جمهور فیلیپین در شهر مانیل اعلام کرد که بلوک ۲۷ کشوری اتحادیه اروپا مذاکرات برای توافق تجارت آزاد با فیلیپین که در سال ۲۰۱۷ در زمان رودریگو دوترته متوقف شده بود را از سر خواهند گرفت.

گفتنی است چین بر بخش وسیعی از دریای چین جنوبی که سرشار از ذخایر انرژی است، ادعای ارضی دارد و کشورهای همسایه همچون برونئی، فیلیپین،‌ مالزی، تایوان و ویتنام نیز ادعاهای ارضی مشابهی را مطرح می کنند؛ موضوعی که به دست آویزی برای سوء استفاده محور غرب علیه پکن تبدیل شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420587

مهمترین اخبار ایران و جهان: