نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 10:18

معاینه فنی ۸ هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین در خراسان‌شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: معاینه فنی ۸ هزار و ۳۲۲ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین طی ۴ ماهه امسال انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: معاینه فنی ۸ هزار و ۳۲۲ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین طی ۴ ماهه امسال انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: طی این مدت ۴ هزار و ۷۹۹ دستگاه وسیله نقلیه در مرحله اول و هزار و ۶۳۶ دستگاه وسیله نقلیه نیز پس از اصلاح نقص موفق به دریافت برگ گواهی معاینه فنی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی با بیان این که هزار و ۸۸۷ دستگاه وسیله نقلیه به دلیل وجود نواقص یا اشکالات فنی موفق به دریافت برگ معاینه فنی نشدند، افزود: معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین به منظور افزایش ایمنی تردد و کاهش میزان آلودگی هوا انجام می‌شود و میزان آلایندگی، میزان صدا، لغزش جانبی چرخ های جلو، کمک فنر، ترمز و نور چراغ آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مشتری به فعالیت ۳ مرکز معاینه فنی در بجنورد، شیروان و اسفراین اشاره و تصریح کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۹ بازدید از مراکز معاینه فنی توسط کارشناسان اداره‌های کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و حفاظت محیط زیست و پلیس راهور انجام شده است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433443

مهمترین اخبار ایران و جهان: